Rosnąca rola nowych technologii w nauczaniu

Co jest najważniejsze dla nauczycieli i wykładowców w różnych regionach świata?

Europa

Dla przedstawicieli instytucji oświatowych w Europie najważniejszymi problemami są fundusze, bezpieczeństwo w Internecie, bardziej widoczna obecność na rynku międzynarodowym oraz większy potencjał naukowy i bardziej wydajna infrastruktura. Ponadto 68% rektorów europejskich szkół wyższych stwierdziło, że międzynarodowe programy nauczania w Internecie są główną szansą na globalne rozszerzenie programów edukacyjnych.

Rynki wschodzące

Wyższa kadra kierownicza placówek edukacyjnych w państwach rozwijających się za najważniejsze z obecnych problemów związanych z nauczaniem uważa przygotowanie do udziału w globalnej gospodarce, obecność studentów na zajęciach oraz możliwość znalezienia pracy. Spośród wszystkich regionów Ameryka Łacińska jest oceniana najwyżej pod względem ogólnych aspiracji edukacyjnych i pozytywnego wpływu kształcenia na społeczeństwo.

Daleki Wschód

Większość urzędników zajmujących się edukacją na Dalekim Wschodzie uważa, że najważniejsze jest usprawnienie komunikacji ze studentami. Kluczowym elementem są także inwestycje w infrastrukturę i potencjał naukowy. Ankietowani przedstawiciele tego regionu sądzą, że technologia odegra wyjątkową rolę w procesie przygotowania pracowników przyszłości.

Badanie podobnych nastawień przeprowadzone w roku 2010 wskazuje, że wśród nauczycieli i wykładowców w USA:

53% szefów placówek oświatowych i decydentów w szkołach podstawowych i średnich, szkołach przygotowujących do podjęcia studiów oraz uniwersytetów stwierdziło, że jest szansa na inwestycje w technologię wideo w ciągu następnego roku, aby „zwiększyć efektywność i skuteczność” szkół.

Większość respondentów (84%) uważa, że technologia odegra dużą rolę w udoskonaleniu sposobów uczenia się.

Podobny odsetek (82%) sądzi, że technologia odegra dużą rolę w ułatwieniu przygotowania studentów do dołączenia do pracowników przyszłości.

Zaraz za zatrzymaniem dobrych studentów – miejsce pierwsze – ankietowani w USA wymieniają następujące istotne problemy administracyjne i strategiczne, jakie stoją przed szkołami:

- lepsza komunikacja z uczniami i rodzicami,

- zapewnienie bezpieczeństwa fizycznego w kampusach,

- zapewnienie bezpieczeństwa w Internecie,

- wykorzystanie nowych technologii,

- podniesienie umiejętności nauczycieli w zakresie korzystania z rozwiązań technicznych, multimediów i komputerów,

- lepsza komunikacja z przedstawicielami wydziałów i kadrą.

Strony: 1 2

Zaloguj się Logowanie

Komentuj