Jak wynika z najnowszych danych Urzędu Regulacji Energetyki, ponad 100 tys. małych i średnich przedsiębiorstw przepłaca za energię elektryczną.
Energetyka zawzięcie walczy o największych odbiorców, jak huty, kopalnie i zakłady przemysłowe i tam ceny są niskie. Niewiele da się zarobić na prądzie dla 15 mln gospodarstw domowych, bo tu ceny są regulowane. Branża bezwzględnie odbija to sobie na małych i średnich firmach.
Średnia cena netto prądu dla sektora MSP wyniosła w pierwszym półroczu 561,7 zł za megawatogodzinę (MWh). To o 62 zł więcej, niż płacą gospodarstwa domowe, o prawie 188 zł drożej niż w przypadku dużych zakładów przemysłowych i aż o 240 zł więcej od największych odbiorców.
Projekt Master Buy dzięki dofinansowania ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka otwiera nowy rozdział w historii prowadzenia e-biznesu przez mikro, małe oraz średnie przedsiębiorstwa. Poprzez portal masterbuy.info udostępnia innowacyjne narzędzie klientom indywidualnym i biznesowym, które umożliwią przystąpienie do grupy zakupowej w celu optymalizacji kosztów zakupu energii.
Od lipca 2007 roku każda firma, osoba indywidualna oraz gospodarstwo rolne w Polsce może zmienić sprzedawcę energii elektrycznej. Duże zróżnicowanie cen energii w ofercie poszczególnych sprzedawców, jak również brak opłat związanych ze zmianą dostawcy prądu, powoduje że liczba odbiorców zainteresowanych zmianą sprzedawcy energii zaczyna rosnąć lawinowo. Dodatkowe oszczędności są możliwe dzięki akumulacji popytu w ramach grupy zakupowej celem zwiększenia siły przetargowej względem sprzedawców energii. W pełni samoobsługowy i zautomatyzowany serwis masterbuy.info dzięki swojej funkcjonalności, umożliwi użytkownikom podjęcie decyzji w wyborze oferty, a tym samym uzyskanie szybkich oszczędności, sięgających nawet 20% dotychczasowych kosztów zakupu energii.
Masterbuy.info oferuje na masową skalę usługę wspierającą zarządzanie zakupami energii elektrycznej, które są nieodzowne w każdej działalności gospodarczej oraz w gospodarstwie domowym. Oferty będą dostępne w ramach poszczególnych grup taryfowych B, C i G, dzięki czemu każdy klient będzie mógł wybrać opcję dostosowaną do jego profilu zużycia energii elektrycznej.
Domeną działania portalu jest siła zakupowa, którą będą tworzyły zrzeszone firmy z sektora MSP oraz osoby indywidualne. Obecnie w kraju nie funkcjonuje żaden serwis umożliwiający grupowanie odbiorców energii i zmianę warunków handlowych umowy na warunkach oferowanych grupie zakupowej.
Zaloguj się Logowanie