10 przydatnych aplikacji mobilnych dla firmy

© 123RF

© 123RF

Złożoność procesów biznesowych zmusza firmy do inwestowania w systemy informatyczne, a rosnąca popularność mobilnych urządzeń i zmieniający się styl życia sprawiają, że tradycyjne narzędzia IT przestają wystarczać w prowadzeniu przedsiębiorstwa. W m-rzeczywistości liczą się m-rozwiązania.

Mobilność to dzisiaj dla firm główny kierunek rozwoju. Z jednej strony coraz więcej Polaków sięga po smartfony i tablety – ponad 70% posiadaczy ponad 9 mln smartfonów i ponad 3 mln tabletów deklaruje, że korzysta z nich codziennie lub prawie codziennie. Z analizy przeprowadzonej przez Millward Brown SMG/KRC we wrześniu 2013 roku wynika, że urządzenia mobilne służą nam przede wszystkim do sprawdzania najnowszych wiadomości, szukania informacji o produktach i usługach oraz do pobierania aplikacji. Aplikacje przydają się nie tylko do komercyjnego użytkowania, to rozwiązanie, które zastosowane w biznesie, może ułatwić zarządzanie firmą. Wystarczy wiedzieć, które obszary działalności oprzeć na mobilności, by wdrożyć w przedsiębiorstwie management na miarę XXI wieku. No właśnie, które?

    • Poczta – dostęp do skrzynki pocztowej jest naturalną potrzebą przedsiębiorców, dlatego skorzystanie z aplikacji powiązanych z kontem e-mailowym lub aplikacji zainstalowanych na smartfonie, do których można podłączyć wiele kont i na bieżąco odbierać wiadomości, to dla współczesnego biznesu absolutne must have. Dlaczego? Bo nowoczesny biznes wymaga szybkich reakcji, ciągłego dostępu do informacji i szansy ich wygodnej wymiany.
    • Sprzedaż – w zapomnienie odchodzi dziś sprzedawca XX wieku – z rysikiem w jednej i urządzeniem w drugiej ręce, z kolanem podtrzymującym kierownicę i słuchawką przyciśniętą do ucha, który przyjmował zamówienie nie tylko u klienta, ale i w samochodzie. Sprzedawca XXI wieku korzysta z mobilnych rozwiązań z szerokim wachlarzem funkcjonalności – od wystawiania faktur, zamówień, paragonów po raportowanie sprzedaży, windykację należności, kontrolowanie dostępności towarów. Wszystko to sprawia, że smartfon czy tablet stają się dla niego narzędziem skutecznej walki z konkurencją.
    • Magazyn – miejsce, w którym zaczyna się i kończy sprzedaż. Specjalne aplikacje mobilne dla firm pozwalają na niemal automatyczną kompletację zamówień, kontrolę przyjęć towarów (unikanie przeładowania magazynów), szybką inwentaryzację, która nie zaburza procesu wydawania towarów, rezygnację z papierowych dokumentów.
    • Analizy – dostępu do informacji potrzebują wszyscy – od właściciela, przez kierowników, po szeregowych pracowników. Dlatego dostęp do raportów opartych na aktualnych danych to szansa na sprawną realizację zadań – bez względu na miejsce i czas. Aplikacje związane z analizą pozwalają na pobieranie informacji w formie wykresów czy tabel, ich dowolne filtrowanie, a w razie potrzeby – drążenie dodatkowych danych, prezentowanych w dowolnej formie graficznej.
    • Praca w terenie – technologiczna mobilność idzie w parze z mobilnością zawodową, dlatego firmy potrzebują aplikacji, które umożliwiają sprawdzenie, gdzie znajduje się dany pracownik, czy podąża optymalną trasą, czy poświęcił spotkaniu z klientem wystarczająco dużo czasu. Mobilne rozwiązania do zarządzania pracą w terenie pozwalają na łatwą komunikację z pracownikami i bieżącą wymianę informacji. Biorąc pod uwagę, że badania wskazują na większą produktywność związaną ze zdalnym wykonywaniem obowiązków, mobilna firma jawi się jako narzędzie pobudzania efektywności.
    • Kody – aplikacje wyposażone w funkcję czytników kodów znacznie ułatwiają prowadzenie biznesu. Analiza danych zapisanych na sczytanym kodzie to szansa na łatwe odnalezienie towarów, skrócenie czasu wystawiania dokumentów, zautomatyzowanie pracy. To szczególnie przydatne rozwiązanie w działalności, która wymaga wystawiania bardzo długich dokumentów w krótkim czasie.
    • Pracownicy – właściwe zarządzanie czasem pracy i urlopami to jeden z niezbędnych elementów potrzebnych do sprawnie funkcjonującego przedsiębiorstwa. Dlatego firmy powinny inwestować w aplikacje, dzięki którym można odnotowywać rzeczywisty czas pracy, tworzyć plany pracy i listy pracowników, agregować dane personalne, kontrolować limity urlopowe i zachowywanie zapisanych w kodeksie 11 godzin przerw od pracy, a także stwarzać pracownikom możliwość monitorowania swojego kalendarza i zgłaszania nieobecności.
    • Bezpieczeństwo – nieograniczony, a jednocześnie bezpieczny dostęp do danych to szansa nieustannego trzymania ręki na pulsie i sprawnej realizacji zadań. Najlepsze aplikacje dla firm to te, które pozwalają na kompleksowy backup zawartości smartfona czy tabletu, wykonywanie kopii bezpieczeństwa całej zawartości tych urządzeń (od wiadomości SMS po APN), synchronizację danych między wieloma urządzeniami i wieloma pracownikami.
    • Relacje – aplikacje, które umożliwiają łatwe kierowanie kontaktami z klientami firmy, łączenie wielu baz danych i ciągłą analizę informacji pozwalają na budowanie trwałych relacji i skuteczną realizację polityki CRM. Mobilny wgląd do informacji o klientach, który zapewniają tego typu aplikacje, to rozwiązanie szczególnie przydatne np. w przypadku konieczności nagłego przejęcie zlecenia przez inną osobę.
    • All in one – na rynku istnieją już dziś rozwiązania, które pozwalają na łączenie w jednym systemie funkcjonalności wielu aplikacji. Dzięki Comarch ERP 2.0 firmy zyskują szansę uwolnienia swojego pełnego potencjału. Systemy Comarch ERP 2.0 oparte na połączeniu rozwiązań mobilnych, chmurze i e-commerce, to dla przedsiębiorstw okazja do rozwijania biznesu w duchu cyfryzującej się rzeczywistości. Oznacza to, że korzystając z jednego, kompleksowego systemu, firmy mogą obsługiwać księgowość, prowadzić sprzedaż w internecie i poszerzać kanały sprzedaży, zarządzać łańcuchem dostaw i relacjami z klientami, budować raporty i wielowymiarowe analizy, włączać w pracę osoby, które będąc w terenie, nie miały do tej pory takiej możliwości oraz bezpiecznie przechowywać dane w chmurze.

Zaloguj się Logowanie

Komentuj