W jakich branżach zatrudnić konsultanta telefonicznego?

© pixabay

© pixabay

O tym, jak bardzo ważne jest umiejętne podtrzymywanie relacji z klientem nie trzeba przekonywać właściciela żadnej firmy. Obecni oraz potencjalni klienci chcą mieć poczucie, że są ważni dla firmy, że ich zdanie jest respektowane. Konsultant telefoniczny to osoba odpowiedzialna za kontakt z klientem. Telefoniczny, mailowy, czy też w formie czatu albo Skype. Doradca odpowie na pytania, wyjdzie naprzeciw oczekiwaniom klienta i zaproponuje najkorzystniejsze opcje.

Gdzie poszukiwać konsultanta telefonicznego?

Pracę konsultanta telefonicznego z powodzeniem dziś wykonywać można w formie zdalnej. Jeśli pozwala na to specyfika firmy doradca pracować może nawet w domowym zaciszu. Konieczny będzie wówczas stały dostęp do Internetu oraz oczywiście odpowiedni sprzęt. Również i rekrutacja na to stanowisko odbyć się może w formie zdalnej. Do wykonywania pracy konsultanta telefonicznego potrzebne są przede wszystkim specyficzne predyspozycje. Mniej konieczne jest doświadczenie.

Idealny konsultant telefoniczny to osoba mocno zorientowana na klienta oraz na osiąganie celów. Komunikatywna, zmotywowana oraz pozytywnie nastawiona. Odporna na stres i dyspozycyjna. Czasami wymagana jest praca w weekendy. Możliwe elastyczne godziny pracy sprawiają, że konsultanci telefoniczni traktują niekiedy swoje zajęcie jako dodatkowe. Podejmując decyzję o zatrudnieniu telefonicznego doradcy, pracodawca powinien przygotować się na zapewnienie nowemu pracownikowi odpowiedniego szkolenia.

Gdzie szukać pracowników, którzy zajmą się profesjonalną obsługą klienta? Jedną z najpopularniejszych opcji jest dodanie oferty pracy na portalu rekrutacyjnym, takim jak na przykład www.gowork.pl/praca/konsultant-telefoniczny;st. Zdać się również można na biuro pośrednictwa pracy.

Jeśli zależy nam na doświadczonym konsultancie to warto wziąć pod uwagę profesjonalne call center, które świadczy usługi na najwyższym poziomie korzystając z narzędzi pozwalających na wielokanałową obsługę klienta. W tym przypadku liczyć między innymi można na doradców posługujących się biegle obcymi językami. Takie centra powstają w odpowiedzi na rosnący popyt. Obsługa serwisów konsumenckich jest jedną z najszybciej rozwijających się i największych gałęzi sektora usług BPO (Business Process Outsourcing).

Konsultant telefoniczny – czy to posada potrzebna w Twoim biznesie?

Konsultant telefoniczny to przede wszystkim osoba, której zadaniem jest profesjonalne opiekowanie się obecnymi klientami oraz udzielanie wszelkich informacji klientom potencjalnym. Doradca wychodzi naprzeciw potrzebom klienta, buduje i utrzymuje z nim pozytywne relacje, proponuje optymalne rozwiązania, przedstawia atrakcyjne oferty, przedłuża umowy, a także przyjmuje reklamacje i stara się odzyskać klientów utraconych. Wyspecjalizowani doradcy pewnych branż pomagają nawet na życzenie rozwiązywać mniej skomplikowane, techniczne problemy.

Dzięki takim działaniom wzrasta satysfakcja oraz lojalność klienta i znacząco poprawia się wizerunek firmy. Podstawowym celem zatrudnienia telefonicznego konsultanta jest podwyższenie jakości obsługi klienta, co ostatecznie ma wpłynąć na zwiększenie sprzedaży i zysków firmy. Doświadczony pracownik call center to gwarancja szybkiego zwrotu inwestycji. Zawsze warto zastanowić się nad ustaleniem motywacyjnego wynagrodzenia dla doradcy. Przeważnie składa się ono z pensji podstawowej oraz części prowizyjnej.

W jakich branżach niezbędni są konsultanci telefoniczni? To oczywiście między innymi ogromny sektor usług bankowych i ubezpieczeniowych, telekomunikacyjnych, energetycznych, lotniczych, czy też FMCG. Wyszkolony doradca telefoniczny okaże się jednak niezbędny także i w przypadku wszystkich mniejszych firm, które zajmują się sprzedażą dóbr i usług.

Przedsiębiorstwa, które chętnie poszukują dziś konsultantów telefonicznych to różnorodne agencje pośrednictwa pracy oraz rozwijające się firmy z branży OZE, czy też kurierskiej. Wakaty dostępne są w nowo tworzonych sklepach internetowych, w biurach pośrednictwa obrotu nieruchomościami, w modnej branży fitness, czy też Health&Beauty. Coraz bardziej pożądani, również w mniejszych firmach, są konsultanci telefoniczni pracujący z domu. Pod tym względem mentalność polskich pracodawców zmienia się powoli, ale zmierza w pozytywnym kierunku.

Zaloguj się Logowanie

Komentuj