Nowa usługa typu cloud service usprawniająca procesy wycofywania produktów spożywczych z rynku

HP poinformował, że wspólnie z kanadyjskim oddziałem organizacji GS1 pracuje nad nową usługą typu cloud service, która usprawni wycofywanie produktów spożywczych z rynku. GS1 to znana w świecie organizacja typu non-profit, zajmująca się podwyższaniem wydajności łańcucha dostaw. Opracowywane rozwiązanie pozwoli śledzić i wycofywać z obiegu potencjalnie szkodliwą żywność.

Usługa wycofywania produktów spożywczych z rynku (Product Recall) oferowana przez organizację GS1 Canada, będzie funkcjonować na platformie cloud computing HP, która zapewnia przedsiębiorstwom dostęp do współużytkowanych informacji w całym łańcuchu dostaw.
Przedsiębiorstwa zajmujące się wytwarzaniem środków spożywczych i produktów powszechnego użytku mogą dzięki tej usłudze zmniejszyć liczbę błędów, skrócić czas reakcji na sygnał o konieczności wycofania produktu z rynku i obniżyć koszty zarządzania całym procesem.
Aby zapewnić efektywność procesu wycofywania produktów, konieczne jest stosowanie światowych norm w łańcuchu dostaw — powiedział Art Smith, prezes i dyrektor generalny organizacji GS1 Canada — Miliony przedsiębiorstw z całego świata stosują globalne standardy GS1 w celu poprawy bezpieczeństwa, ochrony i wydajności swoich łańcuchów dostaw. Dzięki połączeniu norm GS1 i platformy cloud computing udostępnianej przez HP tworzymy nowy sposób wymiany informacji między przedsiębiorstwami w procesie wycofywania produktów. Możemy też wesprzeć starania całej branży mające na celu pełniejszą ochronę konsumentów.
Usługa GS1 Product Recall oferuje przedsiębiorstwom:
- jasne instrukcje w zakresie postępowania z wycofywanymi produktami, ich utylizacją oraz zwrotem, pozwalające przyspieszyć proces wycofywania;
- możliwość zindywidualizowania ostrzeżeń i kierowania istotnych informacji do konkretnych detalistów;
- możliwość powiązania zabezpieczeń i dziennika kontroli w celu zapewnienia zgodności z przepisami;
- wbudowane funkcje zabezpieczające, które wysyłają powiadomienia do uprawnionych użytkowników i docelowych sprzedawców detalicznych.
Możliwość rozwiania obaw konsumentów o bezpieczeństwo w przypadku wycofywania produktów z rynku jest niezwykle ważna zarówno dla producentów jak i detalistów — powiedział Russ Daniels, wiceprezes i dyrektor ds. technicznych w należącej do HP firmie EDS — Dzięki uproszczeniu procesu wycofywania produktów możemy udowodnić, że usługi typu cloud services korzystnie wpływają na codzienne życie każdego z nas.
Rozwiązanie GS1 Canada Product Recall zostało stworzone przez centrum kompetencji HP Track and Trace we współpracy z laboratorium HP, centralnym ośrodkiem badawczym firmy Hewlett-Packard. Wykorzystuje ono oprogramowanie, usługi i infrastrukturę HP oraz technologię Microsoft® .NET.
W pierwszej kolejności usługa GS1 Canada Product Recall zostanie wdrożona w kanadyjskiej branży spożywczej. W przyszłości ma zostać rozszerzona na inne branże i regiony, w których niezbędne są podobne procedury i usługi. Platforma cloud services HP dla branży produkcyjnej jest dostępna już teraz. (red)

Zaloguj się Logowanie

Komentuj