Duże i małe przedsiębiorstwa na całym świecie mogą już korzystać z nowej platformy komunikacyjnej – Microsoft Lync, która łączy użytkowników komputerów, telefonów oraz przeglądarek w praktycznie każdym miejscu i o każdej porze. Microsoft Lync to nowy sposób komunikacji między pracownikami zwiększający efektywność pracy i obniżający koszty prowadzenia biznesu.
Microsoft Lync to pojedyncza platforma, która łączy wiadomości błyskawiczne, zarządzanie obecnością, dźwięk, wideo, konferenencje internetowe i głos, aby łączyć ludzi i umożliwiać im optymalną komunikację. Platforma ma jeden wspólny interfejs, który współpracuje ze znanymi i używanymi aplikacjami, takimi jak Microsoft Office, Microsoft SharePoint oraz Microsoft Exchange.
„Lync zmienia sposób, w jaki komunikują się ludzie, a działom IT pozwala na zmodernizowanie infrastruktury oraz usprawnienie lub wyeliminowanie tradycyjnych systemów PBX, co oszczędza czas i pieniądze,” – powiedział Jacek Murawski, dyrektor generalny polskiego oddziału firmy Microsoft. – „Dzięki takim funkcjom, jak połączenia wideo w wysokiej rozdzielczości, nagrywanie konferencji czy też funkcjom społecznościowym, łączymy wszystkie znane metody komunikacji biznesowej, umożliwiając ludziom i zespołom ściślejszą współpracę”.
Klienci tacy jak Estee Lauder Companies Inc., Nikon Corp., Marquette University, France Telecom i Herreknect AG wdrażają Lync 2010 w celu poprawy komunikacji wewnętrznej i przekształcenia działalności biznesowej. Na przykład Nikon używa rozwiązania Lync w połączeniu z SharePoint i Exchange, aby zwiększyć produktywność pracowników. Dotychczas w niektórych obszarach wzrosła ona o 30 procent.
Microsoft niedawno zlecił firmie Forrester Consulting przeprowadzenie badań nad ogólnym wpływem ekonomicznym (Total Economic Impact), z których wynika, że w dużych organizacjach Lync 2010 oferuje zwrot z inwestycji (z uwzględnieniem ryzyka) w wysokości 337 procent, w tym 6,35 mln dolarów w kosztach materialnych w ciągu trzech lat, z okresem spłaty wynoszącym 12 miesięcy.
Polycom Inc., Aastra Technologies Ltd i inni partnerzy zapowiedzieli ponad 70 urządzeń zoptymalizowanych pod kątem platformy Lync, w tym różne telefony IP, zestawy słuchawkowe, telefony głośnomówiące i kamery internetowe.
Polycom przedstawił pierwsze w branży rozwiązanie teleobecności zaprojektowane pod kątem współpracy z Lync i bazujące na Polycom HDX Series oraz Polycom UC Intelligent Core. Oba rozwiązania pozwalają pojedynczym osobom i grupom współpracować w sposób ciągły na dowolną odległość.
„Celem współpracy Polycom z Microsoft jest transformacja komunikacji w biznesie poprzez oferowanie klientom najbardziej wszechstronnych, intuicyjnych, interoperacyjnych i kompleksowych rozwiązań UC,” – powiedział Andy Miller, prezes i dyrektor generalny Polycom. – „Dzięki wspólnemu zaangażowaniu z firmą Microsoft w dostarczanie elastycznych, opartych na standardach rozwiązań, oferujemy klientom profesjonalne, spersonalizowane systemy, które lepiej współpracują oraz są proste w użyciu, a przy tym zapewniają klientom szybki zwrot inwestycji”.
Ponad 30 partnerów Microsoft wprowadza też aplikacje działające na platformie Lync przeznaczone dla organizacji publicznych oraz prywatnych każdego typu i wielkości. Rozwiązania obejmują m.in. centra kontaktowe, rejestrowanie połączeń, księgowość, usługi monitorowania wydajności oraz nowe aplikacje, które osadzają komunikację w procesach biznesowych. Wśród partnerów są takie firmy, jak Aspect Software Inc., Convergent Media Systems Corp., ProtonMedia Inc. oraz Wortell.
Strony: 1 2
Zaloguj się Logowanie