Innowacje pedagogiczne – animacja cyfrowa

Wiele z kluczowych pojęć prezentowanych w szkołach, które zawierają programy nauczania fizyki i chemii pozostają trudne do wyjaśnienia i zilustrowania w klasie. W celu rozwiązania tego problemu, Francuska Komisja Energii Atomowej (CEA) wraz Narodowym Centrum Dokumentacji Pedagogicznej (CNDP) stworzyły szereg innowacyjnych animacji cyfrowych, które pozwalają nauczycielom wytłumaczyć abstrakcyjne pojęcia za pośrednictwem obrazów i dźwięku.

Przy stale rosnącej powszechności mediów elektronicznych i dostępu do narzędzi informatycznych w szkołach, nauczyciele są coraz bardziej zainteresowani wykorzystaniem zasobów cyfrowych w celu zilustrowania materiału danego przedmiotu.

Animacje zostały stworzone we współpracy z naukowcami i stanowią pomoc dydaktyczną dla nauczycieli szkolnych. Interfejs animacji został zaprojektowany w taki sposób, aby ułatwić nauczycielom omówienie zagadnienia poprzez specjalny pasek nawigacji, słowniczek – w celu uzyskania definicji kluczowych pojęć – oraz przekierowanie do dodatkowych zasobów Internetu.

Z utworzonymi treściami multimedialnymi można zapoznać się na stronie Francuskiej Komisji Energii Atomowej (CEA), www.cea.fr/jeunes, zawierającej około 100 interaktywnych animacji poświęconych nauce i technologii, z których mogą skorzystać zarówno nauczyciele, jak i uczniowie.

Zaloguj się Logowanie

Komentuj