Gametrade.pl – od pomysłu studenta do pan-europejskiego biznesu internetowego

Jeśli student-pasjonat wpadnie na ciekawy pomysł i spotka na swojej drodze właściwych ludzi, którzy pomogą mu zdobyć inwestora oraz fundusze europejskie, ten pomysł może przerodzić się w międzynarodowy biznes z potencjałem rozwoju globalnego jak eBay, czy Skype.

Taka właśnie jest historia portalu Gametrade.pl, który po półtora roku rozwoju wchodzi właśnie na rynek Wielkiej Brytanii, a następnie Francji i Niemiec.

Wszystko zaczęło się od pomysłu na portal dla graczy, trzech miesięcy studenckich wakacji oraz dylematu co zrobić z wolnym czasem. Damian Legawiec, 23 letni student, kiedyś właściciel Commodore 64, a obecnie Xboxa 360 oraz PlayStation 3, postanowił poświęcić wakacje na stworzenie portalu dla siebie i swoich znajomych. Trzymiesięczne wakacje, studentki oraz imprezy do rana mogą przecież poczekać na później…

Po pięciu latach pracy w internetowych start-upach, agencjach interaktywnych oraz jako programista-freelancer Damian postanowił w te wakacje zrobić coś dla siebie. Może był znudzony studenckimi imprezami, może brakowało mu wyzwań zawodowych. Oficjalnie wiadomo tylko, że rzucił pracę i w trzy miesiące stworzył pierwszą wersję serwisu.

Skromne początki europejskiej kariery

5 sierpnia 2009 wystartował portal Gametrade.pl służący do legalnej wymiany gier pomiędzy graczami, którzy nie chcą wydawać każdorazowo 200-250 zł na nową grę. Dzięki Gametrade.pl mogą teraz za darmo wymienić stare gry na nowe, czyli zdobyć najnowsze gry za cenę przesyłki, poznać nowych znajomych i wspólnie cieszyć się z nowych nabytków.

Legalność działalności portalu potwierdziła ekspertyza renomowanej kancelarii prawnej Wierzbowski Eversheds. Samą ekspertyzę twórca Gametrade wygrał w ramach Programu Internet Start Up pokonując przy okazji 20 innych projektów. W międzyczasie Gametrade.pl był finalistą w konkursie ‘7 minut’ organizowanym w ramach konferencji TMT.Ventures’10 Warsaw na Giełdzie Papierów Wartościowych. Portal otrzymał także tytuł Start-upu roku wygrywając Aulera 2010. Napisały o nim też wszystkie ważne media docierające do użytkowników komputerów i graczy.

Obecnie, po ponad roku rozwoju, Gametrade.pl pozwala użytkownikom na dużo więcej. Użytkownik może zarejestrować się w portalu korzystając z konta na Facebook-u, za darmo wystawić swoje stare gry na wymianę lub na sprzedaż, a także zadeklarować jakich gier poszukuje. Dzięki temu serwis automatycznie zaproponuje mu optymalnych partnerów wymiany np. mieszkających w tym samym mieście. Gametrade.pl automatycznie dopasowuje poszukujących i oferujących, dzięki czemu mogą oni nawiązać kontakt, wynegocjować czym się wymieniają, jak dostarczą sobie gry, a po dokonaniu wymiany skomentować i ocenić kontrahenta.

Od startu portalu zarejestrowało się w nim już ponad 32 tysiące osób, które wymieniły ponad 50 tysięcy gier o wartości rynkowej prawie 10 milionów złotych. Portal odnotowuje prawie 8 milionów odsłon miesięcznie, dysponuje też największą w Polsce bazę gier do wymiany, która zawiera prawie 24 tysięcy tytułów gier na 17 różnych platform. Dzięki tak dużej bazie oraz interfejsowi wyposażonemu w ułatwiające życie mechanizmy jak „autocomplete” stworzenie własnej kolekcji gier na wymianę zajmuje kilka minut.

Zadowoleni użytkownicy to najlepsza reklama

„Mam xboxa od początku roku. Odziedziczyłem go z grami, które mnie kompletnie nie interesowały. Po tygodniu Xbox wylądował w kącie i nie czułem weny na granie. Usłyszałem o gametrade.pl i w kilkanaście minut wrzuciłem do serwisu swoje gry, po 5 dniach miałem kilka świetnych gier, które spowodowały ze teraz codziennie wieczorem odpalam konsolę i gram” – pisze jeden z użytkowników serwisu o pseudonimie Rzepka. „Odkryłem też że konsola może być fajnym dodatkiem do imprez ze znajomymi.” – dodaje Rzepka, przecząc jednocześnie stereotypom o aspołecznym graczu samotniku. W erze internetu i gier multiplayer gracze szukają kontaktu z innymi graczami na wielu płaszczyznach i różnymi kanałami.

„Uważam gametrade.pl za naprawdę fajną inicjatywę, coś co było potrzebne od dawna. Dorwałem kilka dobrych gier i jestem bardzo zadowolony z serwisu. Teraz naprawdę mogę dostać fajne gry, za koszt przesyłki” – pisze inny użytkownik serwisu używający nicka Arkhan.

Wielu użytkowników docenia Gametrade.pl, jako alternatywę dla Allegro, gdzie koszt sprzedaży gier o wartości poniżej 100 zł wynosi tyle samo, co koszt wymiany na inną grę w Gametrade.pl, ale trudność polega na znalezieniu osoby która zapłaci 100 zł za starą, używaną grę. Jest to dość trudne, podczas gdy wymiana jest dużo łatwiejsza do realizacji, bo odbywa się na partnerskich warunkach – obie strony wygrywają.

Użytkownicy portalu to konsumenci produktów z branży „consumer electronics” odwiedzających zarówno sklepy internetowe, jak i tradycyjne. Użytkownicy Gametrade.pl regularnie kupują sprzęt elektroniczny i rozmaite akcesoria, wymieniają stare też produkty na nowe. Jest to grupa szczególnie atrakcyjna w świetle wyników badania TNS OBOP zrealizowanego przy współpracy Google i Media Saturn Holding. Badanie to potwierdziło wśród polskich internautów tzw. efekt ROPO (Research Online, Purchase Offline), polegający na tym, że 74% konsumentów dokonujących zakupu sprzętu RTV/AGD w tradycyjnym sklepie korzysta wcześniej z internetu przed podjęciem finalnej decyzji o zakupie. Potwierdza to przydatność Gametrade.pl jako medium reklamowego.

Strony: 1 2

Zaloguj się Logowanie

Komentuj