Franczyza w ubezpieczeniach

Polski rynek ubezpieczeń rośnie. Firmy z tego sektora wykorzystują dobrą koniunkturę na rozwój swoich struktur na terenie kraju. W branży coraz częściej tworzone są sieci placówek, które działają w oparciu o model franczyzy.

Na biznes trzeba mieć pomysł

- Lata 2002-2003 można uznać za przełomowe w rozwoju rynku franczyzowego w Polsce. Obecnie tysiące przedsiębiorstw działa na zasadzie franczyzy, jednak w branży ubezpieczeniowej w dalszym ciągu franchising jest czymś nowym. Powodów rosnącej popularności tej formuły jest wiele, m.in. model ten gwarantuje przedsiębiorcom bezpieczeństwo i zwiększa efektywność działania ich firmy. W obecnej sytuacji gospodarczej, która charakteryzuje się wysoką konkurencją, koncentracją przedsiębiorstw i postępującą globalizacją, czynniki te niezwykle istotne. Dlatego nasza multiagencja ubezpieczeniowa już od 4 lat rozwija swoją sieć w oparciu o model franczyzowy. Nasz pomysł na biznes i wypracowane metody działania przekazujemy partnerom, budując sieć placówek w całym kraju. Taki model to korzyści dla każdej z zaangażowanych stron– mówi Monika Grabowska, Koordynator projektu rozwoju placówek partnerskich CUK Centrum Ubezpieczeń Komunikacyjnych.

Dynamiczny rozwój sieci

Wśród multiagencji ubezpieczeniowych CUK Centrum Ubezpieczeń Komunikacyjnych jest pionierem w zastosowaniu franczyzowego modelu biznesowego. Na chwilę obecną agencja posiada 72 placówki, w tym 26 własnych i 46 partnerskich. Pierwsze biuro franczyzowe założono w 2007 roku w Koninie. W kolejnych latach do sieci dołączało średnio 10 placówek rocznie. W bieżącym roku, do października, podpisano 15 nowych umów franczyzowych. –„Intensywnie pracujemy nad tym, aby stać się liderem w obszarze doradztwa i sprzedaży ubezpieczeń, dlatego zdecydowaliśmy się na dwutorowy rozwój sieci sprzedaży, z wykorzystaniem modelu franczyzowego. Naszym głównym celem jest kontynuacja dynamicznej ekspansji, pokrycie znacznej części kraju gęstą siecią placówek i zwiększenie rozpoznawalność marki wśród klientów masowych. Rok 2011 chcemy zamknąć z wynikiem 20 nowych punktów franczyzowych i kilku placówek własnych. Na 2012 rok przyjęliśmy jeszcze bardziej ambitny plan prac. Mamy zamiar otworzyć 36 punktów fracznyzowych” – mówi Monika Grabowska.

Franczyza jest korzystna dla obu stron

Strategia firmy polega na zakładaniu oddziałów własnych w miastach liczących powyżej 100 tys. mieszkańców, a partnerskich w mniejszych miastach powiatowych. – „Nasza innowacyjność opiera się na niestandardowym podejściu do partnerów biznesowych, z którymi zawieramy umowy. Nasi współpracownicy występują w charakterze „OWCA”, czyli osób wykonujących czynność agencyjną. Dzięki temu, nie muszą negocjować warunków i podpisywać osobnych umów agencyjnych z konkretnymi ubezpieczycielami. Mają bowiem do dyspozycji całą ofertęagencji matki, która obecnie prowadzi współpracę z 20. wiodącymi na rynku Towarzystwami Ubezpieczeniowymi. To z kolei przyciąga klientów, którzy coraz bardziej świadomie podchodzą do zakupu ubezpieczeń i chcą mieć możliwość porównanie wielu ofert w jednym miejscu. Oprócz tego dzielimy się także autorskim programem do wyliczania składek ubezpieczeniowych, organizujemy bezpłatne szkolenia z zakresu zarządzania, marketingu, doradztwa i sprzedaży” - wyjaśnia Monika Grabowska.

Prowadzenie działalności w oparciu o franczyzę przynosi zatem korzyści obu stronom współpracy. Dzięki niej franczyzodawca może rozszerzyć swoją działalność i dokonać ekspansji gospodarczej szybciej i bardziej efektywnie. Z kolei dla franczyzobiorcy ten rodzaj biznesu jest pewną receptą na sukces. – „Działalność w systemie franczyzowym ułatwia rozwój własnego biznesu. Przede wszystkim pozwala na prowadzenie działalności pod znaną marką. Dodatkowo zawsze można polegać na pomocy ze strony franczyzodawcy – oprócz wsparcia w postaci wiedzy i szkoleń możemy liczyć na działania marketingowe. Dodatkowo to po stronie franczyzodawcy leży prowadzenie wszelkich rozliczeń z Towarzystwami Ubezpieczeniowymi, dzięki czemu możemy się skupić na rozwoju swojego oddziału. Przy odrobinie zdolności managerskich, taki model biznesu pozwala nam w bardzo szybki sposób rozwinąć skrzydła” – mówi Renata Gębicka-Słubińska, która od 2008 r. prowadzi oddział CUK w Lipnie oraz od 2009 r. w Kutnie.

Korzyści z tej współpracy udzielają się także klientom, którzy dzięki franczyzie mają zapewniony łatwiejszy dostęp do towarów oferowanych przez dane przedsiębiorstwo. Oprócz tego klienci czują się pewniej, ponieważ dokonują zakupu produktu lub usługi w sprawdzonym systemie, który funkcjonuje pod znanym i renomowanym szyldem.

1 Komentarz

  1. KarolM

    18 stycznia 2012 at 09:09

    Franczyza to dobry biznes dla większości sektorów. CUK mam niedaleko siebie, solidna marka i z tego co wiem dobry partner biznesowy.

Zaloguj się Logowanie

Komentuj