Darmowy antywirus dla użytkowników Facebooka

Firma McAfee poinformowała o udostępnieniu bezpłatnych licencji jej oprogramowania zabezpieczającego użytkownikom Facebooka z 41 państw świata – w tym Polski. To ogromny krok na drodze do zapewnienia bezpieczeństwa w Internecie i zmniejszenia skali globalnej cyberprzestępczości.

Do skorzystania z bezpłatnej, sześciomiesięcznej licencji na oprogramowanie antywirusowe McAfee® AntiVirus Plus uprawnieni są „lubisie” fanpage’u firmy McAfee z Polski oraz 40 innych państw.

Program zapewnia ochronę przed zagrożeniami online, wirusami, programami szpiegującymi i innym złośliwym oprogramowaniem oraz zawiera specjalny dodatek McAfee® SiteAdvisor® identyfikujący niebezpieczne witryny internetowe. Po zakończeniu sześciomiesięcznej, bezpłatnej subskrypcji użytkownicy Facebooka mogą otrzymać specjalną zniżkę przy zakupie licencji płatnej.

„Oferując sześciomiesięczną, bezpłatną subskrypcję programu antywirusowego tym spośród 500 milionów użytkowników Facebooka, którzy polubią naszą stronę, pomagamy ogromnej grupie internautów chronić ich konta internetowe i komputery” – powiedział Todd Gebhart, wiceprezes i dyrektor ds. zabezpieczeń dla małych firm, klientów indywidualnych i urządzeń mobilnych. „Zagrożenia internetowe funkcjonują w skali globalnej, więc udostępnienie naszej oferty mieszkańcom 41 państw umożliwia nam objęcie ochroną przed cyberprzestepcami ogromnego grona osób”.

Strona McAfee, która obecnie ma ponad 480 tys. fanów, jest jednym z najpopularniejszych miejsc edukacji konsumentów w obszarze bezpieczeństwa w Internecie. Glówne projekty prowadzone na stronie, to „Who Broke the Internet” i „Spam Cappella”. Kampania „Who Broke the Internet” podkreśla znaczenie ochrony komputerów umożliwiając użytkownikom Facebooka wysyłanie znajomym spersonalizowanej aplikacji wideo. Celem akcji „Spam Cappella” jest zwrócenie uwagi internautów na różne formy spamu i phishingu. W ramach kampanii nagrano pięć klipów, na których wykonawcy śpiewają piosenki wykorzystujące zwroty często pojawiające się w spamie. Najnowszą kampanią jest „Most Unwanted List”, której twórcy chcą podkreślić znaczenie ochrony danych w trybie online i offline. Wykorzystuje ona postaci Dumpster Diver Dana i Leonarda Skinnera, którzy kradną informacje z kont bankowych swoich ofiar wykorzystując urządzenia podłączane do bankomatów.

W ramach współpracy z platformą Facebook firma McAfee udostępniła też użytkownikom dodatkowe zabezpieczenie narzędzie McAfee Scan and Repair – bezpłatny skaner antywirusowy, który wykrywa i usuwa złośliwe oprogramowanie. Facebook wymaga, aby użytkownicy, których konta zostały zainfekowane przez złośliwe oprogramowanie, skorzystali z tego narzędzia przed ponownym zalogowaniem.

Zaloguj się Logowanie

Komentuj