6 sposobów na reklamę sklepu internetowego

© shutterstock

© shutterstock

Według danych z 2018 roku w Polsce działa ponad 29 tysięcy sklepów internetowych, ale każdego roku wiele z nich jest zamykanych. Samo wejście na rynek, czyli po prostu założenie sklepu, nie wymaga poniesienia wysokich kosztów. Tak naprawdę te pojawiają się dopiero w momencie, kiedy zajmujemy się reklamą sklepu. Jakie działania marketingowe mogą przynieść efekty sprzedażowe?

Sposoby na reklamę sklepu internetowego

Własny sklep internetowy można założyć, ponosząc minimalne koszty, szczególnie jeśli zdecydujemy się na model SaaS. W tym przypadku korzystamy z usługi firmy, która zapewnia nam gotowy sklep, serwer i wiele funkcji. Zadaniem klienta jest jedynie jego dopasowanie do własnych oczekiwań. Np. sklep internetowy w Az.pl kosztuje w pierwszym roku mniej niż 100 zł. Mowa o pakiecie, który pozwala umieścić w sklepie do 50 tysięcy produktów. Przejdźmy zatem do najbardziej opłacalnych metod reklamy sklepu w sieci. Największym plusem działań w internecie jest to, że są one łatwo mierzalne i ocena ich opłacalności jest stosunkowo łatwa.

  1. Porównywarki cen – rozwiązanie skierowane przede wszystkim w stronę klientów, którzy są w stanie zaproponować na wybrane produkty bardzo niskie ceny. W Polsce działa kilka popularnych porównywarek. Klient płaci w nich za każde wygenerowane przekierowanie. Jeśli jednak sklep nie jest w stanie zaproponować konkurencyjnych stawek, to tego typu działania nie przyniosą żadnych efektów. Zainteresowani produktami szukają w porównywarkach niskich cen w sprawdzonych sklepach.
  2. Google Ads – system reklamowy Google stanowi jedno z bardziej opłacalnych rozwiązań w zakresie reklamy produktów i usług. Klienci mogą reklamować się w wynikach wyszukiwania Google oraz na stronach należących do partnerów Google. Właściciel sklepu może dokładnie ustalić zapytania do wyszukiwarki, po których wpisaniu klienci widzieliby jego reklamę. Płatność odbywa się za każde przekierowanie.
  3. SEO – czyli Search Engine Optimization. Działania w ramach SEO zmierzają do zdobycia wysokich pozycji w wynikach organicznych Google. Przy konkurencyjnych zapytaniach pojawiają się one po 4 wynikach sponsorowanych, a mogą jeszcze do tego być widoczne wyniki lokalne. Czy zatem warto? Zdecydowanie tak. Należy jednak pamiętać, że na efekty działań SEO trzeba poczekać. Czy ma jednak sens płacenie za linki sponsorowane w ramach Google Ads i walka o pierwszą pozycję w wynikach organicznych? Jak najbardziej – część klientów pomija wyniki sponsorowane, a część wręcz przeciwnie – zawsze zaczyna właśnie od nich.
  4. Działania na Facebooku – czyli na największym na świecie portalu społecznościowym. Plusem tych działań jest możliwość precyzyjnego kierowania reklam, a to dzięki systemowi Facebook Ads, w którym również właściciel sklepu płaci za każde przekierowanie. Kolejne działania to prowadzenie fanpage’a, czyli strony fanów marki oraz założenie grupy tematycznej. Te działania również wymagają czasu, zanim pojawią się zadowalające efekty. W przypadku Facebook Ads efekty te mogą być zauważalne niemal natychmiast. Oczywiście warto również korzystać z systemów reklamowych innych portali społecznościowych.
  5. Google Zakupy – kolejne rozwiązanie od Google przeznaczone dla sklepów internetowych. Produkty dodaje się po założeniu konta Google Merchant Center, gdzie należy umieścić plik produktowy. Narzędzie to jest bardzo precyzyjne, a w dodatku zapewnia bardzo duży zasięg. O tym, jakie produkty wyświetlą się poszukującym, decyduje algorytm Google.
  6. E-mail marketing – w dalszym ciągu bardzo skuteczny. Warto tworzyć bazę adresów klientów, zachęcać ich do korzystania z newslettera i w ten sposób informować później o najlepszych ofertach. Kolejnym sposobem jest skorzystanie z zewnętrznych baz innych serwisów – o ile są one powiązane tematycznie.

Testuj, testuj i jeszcze raz testuj

Wprawdzie niektóre działania wymagają podpisania dłuższej umowy z agencją czy freelancerem, ale zdecydowaną większość form można przetestować bez ponoszenia wysokich kosztów. Już na tej podstawie da się ocenić ich opłacalność.

Zaloguj się Logowanie

Komentuj