Zmień swoją strategię rozwoju

Według raportu opublikowanego przez firmę Amadeus, zatytułowanego „Zmień swoją strategię rozwoju” (ang. Transform Your Growth Strategy Now), aby zapewnić sobie rozwój w ciągu najbliższych lat, hotelarze muszą dopasować swoje strategiczne priorytety w zakresie biznesu i informatyki. 

Raport, przygotowany przez wybitnego branżowego eksperta Roberta Cole’a, ujawnia rozbieżności istniejące między wykorzystywanymi przez hotele technologiami a działalnością marketingową i operacyjną, które hamują rozwój i realizację ambitnych planów.

Raport wprowadza koncepcję IT Pathfindera, której zadaniem jest eliminowanie rozbieżności celów biznesowych i technologicznych. Koncepcję tę można zdefiniować jako rolę, funkcję lub podejście, które przy użyciu wspólnego języka dąży do ujednolicenia potrzeb informatyki i biznesu, koncentrując się na obszarach wzajemnych korzyści o największej wartości ekonomicznej.

Raport, opracowany na zamówienie firmy Amadeus, wiodącego partnera technologicznego i dostawcy usług przetwarzania danych dla światowej branży turystycznej, przygotowała firma RockCheetah, specjalizująca się w konsultingu w zakresie strategii marketingowych i technologii dla branży turystycznej. Opierając się na szeroko zakrojonych badaniach ilościowych i wywiadach jakościowych przeprowadzonych wśród liderów rynku, raport uwypukla szereg wniosków, które ułatwią firmom hotelarskim przyspieszenie wzrostu w latach 2011-2014 oraz pozwolą lepiej zrozumieć istniejące obecnie bariery ograniczające rozwój. Dokument zawiera również analizę zagrożeń i możliwości, na które branża turystyczna powinna zwracać uwagę w ciągu najbliższych trzech lat.

W ciągu ostatnich 12 miesięcy zaobserwowaliśmy rosnący optymizm naszych klientów, zwłaszcza gdy podejmują zdecydowane działania mające zapewnić im wzrost. Niniejszy raport wskazuje, co można udoskonalić w ciągu najbliższych trzech lat, by przyspieszyć rozwój firm w branży turystycznej – komentuje Jérôme Destors, dyrektor działu informatyki hotelowej w firmie Amadeus. – Rozbieżności między technologią, marketingiem i działaniami operacyjnymi mogą utrudniać globalną ekspansję i obniżać wartość marki, dlatego dopasowanie technologii do priorytetów strategicznych jest niezwykle istotne. Doświadczenie rynkowe firmy Amadeus pokazuje, że branża hotelarska preferuje elastyczne, otwarte platformy informatyczne, ponieważ pozwalają one eliminować owe bariery i łatwiej osiągać sukces.

Robert Cole, autor raportu, mówi: – Po trzech latach, które przyniosły szczególnie trudne warunki rynkowe, nadszedł czas, by skoncentrować się na rozwoju. Dla większości grup hotelarskich priorytetem jest rozwój przez ekspansję na nowe terytoria, pozyskiwanie nowych klientów i rozbudowę oferty. Wsparcie tych strategii odpowiednią infrastrukturą techniczną i systemami wymaga nowego podejścia, którego elementem jest koncepcja IT Pathfinder. Mam nadzieję, że raport ten zainicjuje dyskusję i dostarczy wartościowych wskazówek osobom odpowiedzialnym za realizację przekształceń biznesowych.

Raport koncentruje się na trzech podstawowych obszarach:

  • Dopasowanie informatyki do potrzeb biznesowych

Raport podkreśla, że efektywna realizacja strategii grup hotelarskich jest możliwa jedynie przy pełnym dopasowaniu priorytetów informatyki i biznesu. Wymaga to lepszego zdefiniowania strategicznych priorytetów biznesowych i informatycznych
z wykorzystaniem wspólnego języka i jednolitej terminologii. Spojrzenie na informatykę z perspektywy klientów może być źródłem prawdziwych innowacji.

  • Wprowadzenie koncepcji IT Pathfindera

Wprowadzając koncepcję IT Pathfindera, raport analizuje możliwości uproszczenia podejścia hoteli do technologii. Koncepcja IT Pathfindera – wyrażająca się jako rola, funkcja lub podejście – ma trojaki cel: zrozumienie wpływu środowiska operacyjnego na kluczowe czynniki biznesowe, powiązanie działań informatyki ze strategią korporacyjną i stworzenie planu działań mających zapewnić korzyści ekonomiczne
z projektów informatycznych.

  • Transformowanie biznesu

Uwzględniając różnorodność grup hotelowych, ich ofert, pozycji konkurencyjnej i oczekiwań właścicieli, raport wskazuje na wspólną potrzebę optymalizacji wydatków na technologie z uwzględnieniem eliminowania zagrożeń oraz wykorzystania pojawiających się możliwości i przewagi, którą dysponuje dana firma.

Raport „Transform Your Growth Strategy Now” jest kolejnym raportem opublikowanym przez firmę Amadeus. Poprzedni dokument „Hotels 2020: Beyond Segmentation” opublikowany w 2010 roku, opisywał czynniki zmian globalnego sektora hotelowego, analizując aspekty, takie jak modele biznesowe, ukierunkowane podejście do klientów i zarządzanie portfolio marki. „Transform Your Growth Strategy Now” stanowi cenne uzupełnienie raportu Hotels 2020, przedstawiając perspektywy rozwoju branży hotelarskiej w bliższym horyzoncie czasowym.

Zaloguj się Logowanie

Komentuj