Firma Passus zaprezentowała w Polsce urządzenie OneTouch™ AT Network Assistant firmy Fluke Networks, które za pomocą jednego przycisku „OneTouch”, w ciągu minuty automatycznie rozpoznaje najczęściej występujące problemy związane z dostępnością i wydajnością gigabitowych sieci LAN i WAN oraz WiFi.
Rozwiązanie wskazuje źródło problemu dokonując pomiaru i analizy wydajności newralgicznych elementów sieci, takich jak: okablowanie sieciowe, dostarczane zasilanie w standardach PoE, połączenie do najbliższego przełącznika/ punktu dostępowego, czy kluczowe usługi sieciowe, aplikacje i serwery. OneTouch AT Network Assistant jest dostępny w ofercie Passus od 1 sierpnia 2012 r.
Funkcja AutoTest testuje wszystkie elementy, które mogą być przyczyną problemów w sieci LAN – począwszy od warstwy fizycznej, poprzez infrastrukturę przewodową i bezprzewodową (kable, przełączniki, punkty dostępowe), aż po usługi i aplikacje sieciowe. Poszczególne elementy sieci są reprezentowane poprzez graficzne ikony – w trakcie testu wskaźniki „pass” lub „fail” wskazują status danego elementu. „Tradycyjnie inżynierowie sieciowi potrzebowali ponad godziny, by rozwiązać problemy z łącznością lub wydajnością i potrzebowali w tym celu różnych narzędzi, takich jak analizatory protokołów, programy komputerowe, urządzenia testujące do przewodów i sieci, które jednak oferowały ograniczone i nieskonsolidowane informacje. Tester OneTouch AT łączy te funkcje w ramach jednego konfigurowalnego, ręcznego narzędzia z funkcją automatycznego testowania uruchamianą jednym przyciskiem. To dużo szybsza, a przez to bardziej wydajna metoda rozpoznania problemu. Do tej porty zajmowało to inżynierom zbyt dużo czasu, który teraz możemy wykorzystać w lepszy sposób” – mówi Bartosz Dzirba, Lider Zespołu Wsparcia Technicznego, Passus.
OneTouch wyposażono w dwa porty RJ-45 10/100/1000 Mbps, dwa porty światłowodowe 100/1000 Mbps SFP oraz wbudowaną kartę bezprzewodową 802.11 a/b/g/n pracującą na dwóch częstotliwościach radiowych. Dzięki temu urządzenie może równocześnie testować infrastrukturę kablową i bezprzewodową oraz na bieżąco porównywać wyniki otrzymanie za pomocą tych dwóch metod.
Funkcjonalność OneTouch pozwala też zweryfikować czy sieć WiFi skonfigurowano prawidłowo. Urządzenie wyszukuje najbliżej położone punkty dostępowe, sprawdza kanały, typy zabezpieczeń, poziom sygnału i szumu. Identyfikuje problemy wydajnościowe związane z serwerami DNS, DHCP oraz porównuje w czasie rzeczywistym wyniki otrzymane z wykorzystaniem połączeń przewodowego i bezprzewodowego.
OneTouch AT umożliwia tworzenie wielu profili użytkownika – od prostych, obejmujących kilka testów do zaawansowanych, składających się z kilkudziesięciu zestawów. Profile mogą być dostosowane do różnych typów użytkowników, urządzeń, lokalizacji lub technologii, a następnie zapisane i wykorzystane w dowolnym momencie. Dostęp do zapisanych raportów i pików jest możliwy poprzez przeglądarkę – wystarczy wpisać adres IP prawidłowo skonfigurowanego testera.
„Problemy z połączeniem i wydajnością mogą mieć swoje źródło w różnych miejscach w całej sieci i nie można dziś oczekiwać, by inżynierowie od razu je znali. Kiedy pojawia się problem, okazuje się, że większość firm nie posiada ustandaryzowanych procedur testowania, a wiele z dostępnych obecnie narzędzi jest niezwykle złożonych lub czasochłonnych w obsłudze” powiedział Gary Ger, wiceprezes działu analiz sieci w firmie Fluke Networks. ”Zautomatyzowane urządzenie OneTouch AT zostało zaprojektowane specjalnie w celu sprostania tym wyzwaniom, zaoszczędzając organizacjom średnio jeden roboczo – tydzień diagnozowania problemów z siecią w miesiącu”.
Zaloguj się Logowanie