Serwis pożyczek społecznościowych Kokos.pl z miesiąca na miesiąc cieszy się coraz większą popularnością. Od połowy listopada użytkownicy szturmują go w poszukiwaniu funduszy na zakupy świąteczne.
Wszystkie dotychczas założone w serwisie na ten cel aukcje zostały zrealizowane. Oznacza to, że część poszukujących otrzymała już pieniądze na bożonarodzeniowe zakupy. Kokos.pl umożliwia także zaplanowanie budżetu na Święta. W serwisie umieszczono specjalny kalkulator, który pozwala w łatwy i prosty sposób racjonalnie zaplanować świąteczne zakupy.
Kryzys gospodarczy nie odstraszył polskich konsumentów przed zakupami świątecznymi. Boże Narodzenie to tradycyjnie czas zwiększonych wydatków. Chcemy celebrować ten szczególny okres w roku przy choince i z prezentami. W serwisie pożyczek społecznościowych Kokos.pl, który z powodzeniem podbija polski rynek i od lutego tego roku zanotował ponad tysiąckrotny wzrost liczby aktywnych użytkowników, już od połowy listopada pojawiły się aukcje dedykowane wydatkom świątecznym.
Dzięki serwisowi Kokos.pl możemy nie tylko pozyskać środki finansowe, ale też racjonalnie zaplanować świąteczny budżet. W serwisie umieszczono funkcjonalny i łatwy w obsłudze kalkulator wydatków na Boże Narodzenie. Pozwala on w szybki sposób sprawdzić, na co nas stać i ile wydamy na przygotowanie najbliższych Świąt. Z wyliczeń dowiemy się, czy musimy pożyczyć brakującą kwotę, porównując sumę wydatków do posiadanych własnych środków, czy też możemy zrobić sobie osobliwy prezent inwestując nadwyżkę w Kokosie. Kalkulator dostępny jest na głównej stronie
Kokos.pl.
Kokos.pl okazał się przysłowiowym strzałem w dziesiątkę. Serwis odnotowuje wyraźne przyspieszenie rozwoju w czasie zawirowań na rynkach finansowych. Dodatkowo rozszerza spektrum źródeł finansowania naszych potrzeb. Od początku funkcjonowania serwisu (luty br) na Kokos.pl udzielone zostały pożyczki o wartości przekraczającej trzy miliony złotych, kolejne 3,6 miliona to środki zadeklarowane przez Inwestorów. Kokos odnotowuje 50% przyrost aktywnych użytkowników w skali 1 miesiąca. Obecnie zarejestrowanych jest ponad 24 800 osób. Niewątpliwą zaletą jest niskie oprocentowanie wystawianych na aukcje pożyczek oraz bardzo krótki czas ich realizacji. Przeciętny czas oczekiwania na pieniądze wynosi 1 dzień, ale zdarzają się aukcje, które zamykają się po kilku minutach. Użytkownikami kokos.pl są zarówno mężczyźni (65%) jak i kobiety (35%).
Kokos.pl jest najbezpieczniejszym i największym na rynku polskim serwisem pożyczek społecznościowych. Posiada szerokie spektrum narzędzi weryfikujących wiarygodność pożyczających a także sprawnie działającą windykację i opcję ubezpieczenia zaciąganej pożyczki. Dzięki temu zapewnia wysoki komfort inwestycyjny. W serwisie wdrożona została funkcjonalność – RSS, umożliwiająca śledzenie nowych aukcji. Jest to duże ułatwienie dla Inwestorów, którzy chcą mieć na bieżąco dostęp do informacji o zakładanych aukcjach.
Operatorem kokos.pl jest Blue Media. Plany rozwoju serwisu zakładają pozyskanie 100 tysięcy użytkowników w ciągu najbliższych dwóch lat.
Kokos.pl jest serwisem zaliczanym do tzw. grupy pożyczek społecznościowych. Idea pożyczek społecznościowych (social lending) pojawiła się w zachodniej Europie i szybko stała się częścią rynku finansowego. Podstawą funkcjonowania jest możliwość inwestowania i pożyczania pieniędzy bezpośrednio przez Internet. Kokos.pl wystartował w lutym bieżącego roku, jest pierwszym i jednocześnie największym serwisem tego typu w Polsce. Uruchomienie Kokos.pl możliwe było dzięki uzyskaniu dość wysokiego poziomu rozwoju bankowości elektronicznej. Rosnąca popularność i zaufanie do transakcji internetowych w Polsce spowodowało, iż idea przyjęła się na naszym rynku bardzo szybko.
Spółka Blue Media od wielu lat należy do wiodących podmiotów obsługujących branżę finansową telekomunikacyjną.
Strategia Blue Media opiera się na łączeniu usług oferowanych przez firmy telekomunikacyjne z nowoczesnymi usługami finansowymi.
W trakcie funkcjonowania Blue Media otrzymała szereg nagród i wyróżnień za autorskie i nowatorskie rozwiązania, przyznane przez instytucje branżowe. Dzięki realizowanej strategii rozwija się bardzo dynamicznie, przyrost przychodów w ostatnich 5 latach to ponad 11 tysięcy procent natomiast obrót za rok 2007 to niemal ćwierć miliarda złotych. Trzy razy pod rząd, w roku 2006, 2007 i 2008 zajęła 1 miejsce w rankingu Technology Fast50, opracowanego przez Deloitte, a grupującego spółki technologiczne z Europy Środkowej. Otrzymała również tytuł Gazeli Biznesu w 2007 roku oraz miano – Najlepszy Pracodawca 2008. Z kolei tegoroczne zestawienie CW TOP200 sklasyfikowało Blue Media jako największą firmę informatyczną na Pomorzu.
Obecnie Blue Media zatrudnia ponad 100 osób. Do najważniejszych elementów przewagi konkurencyjnej spółki należą – wykwalifikowany zespół, innowacyjność oraz elastyczność i dostosowywanie się do zmieniających warunków rynkowych.
Blue Media aktywnie uczestniczy w pracach Forum Technologii Bankowych przy Związku Banków Polskich oraz w Polskiej Izbie Informatyki i Telekomunikacji. (red)
Zaloguj się Logowanie