 |
Studenci Monakijskiej Szkoły Biznesu Międzynarodowego Uniwersytetu w Monako (IUM) będą mieli szansę uczestniczyć w słynnym wykładzie profesora Michaela Portera z Uniwersytetu Harvarda na temat Mikroekonomii Konkurencyjności (MOC), który proponuje innowacyjne podejście do badania konkurencyjności i rozwoju gospodarczego. Ingo Böbel, profesor ekonomii z IUM, bierze obecnie udział w dorocznym szkoleniu na Uniwersytecie
|
Harvarda, by poprowadzić zajęcia w styczniu 2009 r.
Michael PORTER opracował oryginalną platformę szkoleniową, zaprojektowaną tak, by wykłady MOC mogły być prowadzone we współpracy z uniwersytetami z całego świata. Platforma internetowa pozwala także na kontakty między profesorami i studentami z różnych krajów. Program MOC wykorzystuje perspektywę mikroekonomiczną, która bywa nieobecna w większości tradycyjnych kursów z dziedziny rozwoju gospodarczego. IUM była pierwszą szkołą biznesu, jaka w ubiegłym roku otrzymała certyfikat uprawniający do prowadzenia tego wykładu w regionie śródziemnomorskim, i jedną z około 30 uczelni w Europie.
MOC wykorzystuje studium 18 przypadków z Harvard Business School w celu badania czynników determinujących konkurencyjność w skali krajowej i regionalnej, a także zajmuje się rolą jaką w konkurencyjności odgrywają firmy, stowarzyszenia branżowe oraz uczelnie. Wykład można także zaadaptować tak, by na jego podstawie utworzyć programy szkoleniowe dla urzędników państwowych i liderów sektorów prywatnych. Studenci będą także wykonywać projekty terenowe, polegające na nawiązywaniu relacji z firmami i instytucjami rządowymi we współpracy z kadrą pedagogiczną.
„W IUM postanowiliśmy przeprowadzić ten wykład, ponieważ chcemy wywierać wpływ na konkurencyjność gospodarczą i dobrobyt Monako a także całego regionu śródziemnomorskiego” deklaruje profesor Böbel. „Planujemy rozszerzenie wykładu na większe grono monakijskich słuchaczy.”
MOC będzie obowiązkowy dla uczestników programu MBA prowadzonego przez IUM. Zajęcia będą obejmowały dwadzieścia 90-minutowych sesji podczas ostatniego roku studiów. (red)
Zaloguj się Logowanie