Pozycjonowanie w małej firmie – samemu czy z expertem

Od strony technicznej pozycjonowanie to takie skonstruowanie strony www by
odpowiednie frazy i słowa kluczowe powodowały znalezienie jej na jednym z
pierwszych miejsc w wyszukiwarkach internetowych.

Według rankingu

prowadzonego przez niezależną firmę badawczą Gemius, najpopularniejszą z
wyszukiwarek jest Google, przez którą – dla przykładu – w pierwszym
tygodniu marca br. przewinęło się 94,18% wygenerowanych w całej sieci
zapytań. Kolejne miejsca zajęły Onet z wynikiem 1,52% oraz Bing (1,44%). –
Naszym zadaniem jest zapewnienie klientowi wysokiej pozycji we wszystkich
wyszukiwarkach, które dostępne są sieci. Największy wysiłek skupiamy
jednocześnie na Google, ponieważ jest to najpopularniejsze tego typu
narzędzie używane na co dzień przez Internatów, co potwierdza m.in.
ranking prowadzony przez Gemius – tłumaczy Daniel Gałecki, specjalista od
pozycjonowania z Ogicom, firmy specjalizującej się w rozwiązaniach
internetowych dla biznesu.

Trójkąt Google

Według badań przeprowadzonych skomplikowanymi narzędziami śledzącymi ruch
gałki ocznej, w wyszukiwarce Google wzrok jej użytkownika wędruje
najchętniej do lewego górnego rogu ekranu (tzw. Trójkąt Google). Wynika to
z tego, że najatrakcyjniejsze są pierwsze trzy miejsca na liście, które
zauważane są przez 100% użytkowników.

Obecnie osoby zajmujące się profesjonalnym pozycjonowaniem mówią krótko:
najważniejsza jest treść. Innymi słowy, by znaleźć się na wysokim miejscu
listy Google trzeba przygotować materiał wartościowy merytorycznie. Dobrze
wypozycjonowana witryna pojawia się w wyszukiwarce na pierwszych miejscach
nie dlatego, że jej właściciel za nie zapłacił, ale dlatego, że pasuje do
wpisanej frazy. Do wejścia na stronę należy więc zachęcać konkretną
informacją, a nie reklamą, która zwykle wywołuje mieszane uczucia. –
Doświadczenie pokazuje, że firmy chcące skutecznie promować swój wizerunek
w sieci szukają pomocy fachowców. Klienci, którzy się do nas zgłaszają
bardzo często wiedzą już czego chcą, jednak nie posiadają odpowiedniej
wiedzy, aby samodzielnie podjąć się realizacji założonych celów. W tym
momencie sprawdza się polityka naszej firmy zakładająca obecność doradców
Ogicom w każdym z większych miast Polski – mówi Krzysztof Szyszka, prezes
firmy Ogicom.

Słowa kluczem do sukcesu

Słowa kluczowe to odpowiednie zwroty umieszczane w tekstach na stronie,
jak i w samej jej konstrukcji. Mają one opisywać tematykę witryny, a co za
tym idzie pokazywać ją na wysokich miejscach w wyszukiwarkach. Tworząc
słowa kluczowe należy wczuć się w rolę potencjalnego klienta i zastanowić
się, jakimi frazami będzie się posługiwał. W opracowaniu listy słów
kluczowych pomóc może narzędzie Google dostępne na stronie:
http://adwords.google.com/select/KeywordToolExternal.

Niemniej warto skorzystać z pomocy fachowców, którzy pozycjonowanie znają
od przysłowiowej podszewki. Profesjonalna firma z zapleczem doradców, jak
na przykład Ogicom nie tylko pomoże w wyborze sensownych słów kluczowych,
ale przeprowadzi bezpłatny i niezobowiązujący audyt, który umożliwi ocenę
jakości świadczonych przez nią usług, jeszcze przed podpisaniem umowy.
Naprawdę nie warto bagatelizować tego elementu, ponieważ prawidłowy dobór
słów kluczowych to główny czynnik determinujący biznesową skuteczność
pozycjonowania.{mospagebreak}Bądź gotów na gości

Skuteczne pozycjonowanie jest w stanie zwiększyć ruch na stronie nawet
kilkunastokrotnie. Dlatego należy się upewnić, że serwer, na którym dana
strona się znajduje sprosta temu wyzwaniu. Niewiele firm w Polsce potrafi
dokładnie oszacować własne koszty ponoszone na zapewnienie obsługi i
ciągłej pracy komputerów, sieci i serwerów. W tym miejscu warto poprosić o
pomoc konsultanta, który ustali realne potrzeby związane z mocą serwera i
zaproponuje optymalne rozwiązanie.

- Istotna dla klienta powinna być także serwerownia, z usług której
korzysta dostawca rozwiązań internetowych. Z tego powodu od zeszłego roku
współpracujemy z najnowocześniejszym tego typu obiektem w kraju, którego
siedziba znajduje się w Poznaniu. Dla Ogicom to gwarancja wysokiej jakości
świadczonych usług oraz zapewnienie klientom niezawodnej i nieprzerwanej
pracy, niezwykle ważnej z punktu widzenia branży – tłumaczy Krzysztof
Szyszka.

Samemu czy z profesjonalistą?

Każdy wie, że nieumiejętne pozycjonowanie nie przynosi efektów, jednak nie
każdy zdaje sobie sprawę, że może znacząco zaszkodzić przyszłości danej
strony w Internecie. Pozycjonowanie stron na zasadzie wklejania jak
największej liczby słów kluczowych niezgodnych z treścią witryny czy
tworzenia katalogów z linkami, to najprostsze metody pozycjonowania. Ale
jednocześnie błędne! Ich skuteczność może być widoczna już po kilku
tygodniach, ale niestety zaraz potem algorytmy Google wyrzucają ją
pierwszego miejsca na ostanie lub na zawsze usuwają z wyszukiwarki.

Negatywne konsekwencje mogą nas spotkać także za duplikowanie tych samych
treści lub nieumiejętnie dokonane wpisy w katalogach branżowych. Zadanie
jest tym trudniejsze, że Google co jakiś czas zmienia swoje zasady,
których nie publikuje w formie pełni jawnej. Tutaj właśnie ujawnia się
siła specjalistów, którzy nieustannie śledzą wszystkie najnowsze
informacje na temat zasad funkcjonowania Google i odpowiednio modyfikują
działania, aby chronić klienta przed choćby nieumyślnym wpadnięciem na
czarną listę.

Szybko nie znaczy dobrze

Dobre pozycjonowanie nie może być przeprowadzone w tydzień. Proces ten
wymaga czasu, systematyki i ściśle zaplanowanego działania. Należy więc
wystrzegać się firm oferujących góry złota w kilka dni. Pozycjonowanie
to coś więcej niż nazywanie stron i wpisywanie odpowiednich fraz. Pomyślmy
o tym w taki sposób – każdy może napisać slogan reklamowy, ale nie każdy
slogan pomoże sprzedać produkt. Dobre pozycjonowanie to proces
wielomiesięczny, dlatego szukając firmy specjalizującej się w tym zakresie
należy wybrać taką, która zapewni wsparcie indywidualnego doradcy – nie
tylko na początku współpracy, ale przez cały czas trwania umowy.{mospagebreak}Doradcy Ogicom proces pozycjonowania rozpoczynają od rozmowy z klientem,
ustalenia jego potrzeb oraz doborze skutecznych fraz, po wpisaniu których
serwis zajmie wysoką pozycję w Google. Następnie ma miejsce proces audytu,
w którym badana jest aktualna strona, jej kod oraz pozycja w wyszukiwarce.
Audyt uwzględnia wiele drobnych czynników, w wyniku których można
oszacować, na ile trudne będzie wypozycjonowanie każdego słowa kluczowego.
Na konkretne wyniki zwykle trzeba czekać od 2 do 6 miesięcy, jednak takie
właśnie  ostrożne i rozciągnięte w czasie działania  pozwalają na
skuteczne i trwałe wyniesienie strony do pierwszej dziesiątki wyników w
Google.

Jak rozpoznać złą firmę?

Jeżeli coś ma być zrobione dobrze, należy za to zapłacić odpowiednią cenę.
Zbyt niskie kwoty nie powinny zatem budzić radości, ale raczej podejrzenia
i wątpliwości. Udany proces pozycjonowania wymaga czasu, a czas do
pieniądz. Super szybki czas realizacji, dobre pozycjonowanie w 48 godzin?
To mało realne. Ufać warto tym firmom, które udzielają pełnych informacji,
odpowiadają na wszystkie pytania i oferują pomoc konsultanta. Dodatkowo, w
profesjonalnej, wiarygodnej firmie wykonawca przedstawia raporty
dokumentujące, na jakiej pozycji znalazła się dana fraza i jak ta pozycja
zmieniła się w stosunku do okresu poprzedniego. Należy wystrzegać się
firm, które nie dostarczają tego typu statystyk, ponieważ samodzielne
sprawdzanie pozycji strony w Google to zajęcie bardzo uciążliwe.

Na podstawie raportów widać także, które słowa pozycjonują się łatwiej, a
które trudniej. Krzysztof Szyszka dodaje: – Klient w danym okresie
rozliczeniowym otrzymuje fakturę VAT tylko za te słowa kluczowe, które w
tym okresie osiągnęły miejsca określone w umowie.

Podsumowanie

Dobre pozycjonowanie to jeden z trafniejszych sposobów na zapewnienie
skutecznego rozwoju firmy. Nie jest koniecznością, ale dobrym wyborem dla
każdego, który chce zaznaczyć swoją obecność w sieci i wyróżnić się na tle
konkurencji. Specyfika tego procesu, ciągle zmieniające się uwarunkowania,
znajomość najnowszych trendów w działaniu Google i kontrola nad całym
procesem to działania czasochłonne i wymagające odpowiedniej wiedzy
specjalistycznej. Właśnie dlatego czasem warto zaufać ekspertom z firm,
które zajmują się tym zagadnieniem na dużą skalę, a w ofercie posiadają
dodatkowe usługi uzupełniające. Nierzadko bowiem jest tak, że
pozycjonowana strona wymaga przebudowy lub przejścia na inny poziom
rozwiązań hostingowych, jak na przykład serwery dedykowane.

Należy pamiętać, że niewłaściwie prowadzone pozycjonowanie nie tylko nie
przyniesie pozytywnych efektów, ale wręcz przeciwnie – może istotnie
zaszkodzić obecności strony internetowej w wyszukiwarkach. Wydaje się, że
to główny argument przemawiający za tym, że pewne działania warto jednak
pozostawić w rękach specjalistów.

/inf.prasowa

Zaloguj się Logowanie

Komentuj