Ponad 40 mln zł wydało miasto Poznań na jedną z najnowocześniejszych Słoniarni w Europie. Władze Miasta liczą, że inwestycja zwiększy znacznie turystyczną atrakcyjność miasta. Otwarcie Słoniarni zbiega się w czasie ze startem kampanii wizerunkowej Poznania, promowanej nowym logo i hasłem: ”Poznań. Miasto Know-how”. Działania promujące Słoniarnię będą prowadzone w całej Polsce. Za strategię komunikacji i jej realizację odpowiada agencja marketingu zintegrowanego TEQUILA\ Polska, działania PR prowadzi agencja Q&A Consulting wraz z Biurem Prasowym Urzędu Miasta Poznania.
„Udany projekt Słoniarni to po udanej Konferencji Klimatycznej i sprawnych przygotowaniach do EURO 2012 kolejny dowód na to, że w Poznaniu możliwa jest realizacja dużych, ambitnych przedsięwzięć. Poznań systematycznie zyskuje na atrakcyjności zarówno dla mieszkańców jak i odwiedzających go turystów co jest efektem przyjętej strategii promocji marki Poznań.” – mówi Ryszard Grobelny, Prezydent Miasta Poznania.
Władze miasta liczą, że nowa Słoniarnia znacząco zwiększy atrakcyjność miasta dla mieszkańców i odwiedzających je gości, z drugiej strony umożliwi edukację najmłodszych Poznaniaków. To najnowocześniejszy tego typu obiekt w Polsce, a jednocześnie jeden z najnowocześniejszych w Europie. Projekt uzyskał pozytywną opinię Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, a w ślad za nią dofinansowanie z funduszów Unii Europejskiej.
Budowa i urządzenie poznańskiej Słoniarni kosztowało łącznie 41 mln zł, z czego 5 mln pochodzi z funduszy unijnych, a reszta została sfinansowana z budżetu miasta. Realizacja projektu trwała 5 lat.
Poznańska Słoniarnia zostanie otwarta dla zwiedzających w najbliższy piątek, 24 kwietnia. W obecności gości wstęgę przetnie prezydent Poznania Ryszard Grobelny, Marszałek Województwa Marek Woźniak i Dyrektor Zoo w Poznaniu Lech Banach. Na sobotę i niedzielę 25 i 26 kwietnia zaplanowano liczne atrakcje dla zwiedzających. Obecnie jedynymi mieszkańcami Słoniarni są dwa afrykańskie samce: 10-letni Ninio i 5 – letni Yzik, które trafiły do Poznania z ogrodów zoologicznych na Węgrzech i w Izraelu. Docelowo w Słoniarni zamieszka stado złożone z 4 samic z młodymi oraz dorosłego samca. Nad poznańskimi słoniami cały czas czuwa 5-osobowy zespół opiekunów. Do swojej dyspozycji zwierzęta będą miały nowoczesne pawilony mieszkalne oraz zewnętrzny wybieg pow 2,5 ha. Dla zwiedzających zaprojektowano specjalną galerię, z której można będzie oglądać zwierzęta na wewnętrznym wybiegu oraz przeszkloną salę konferencyjną, także z widokiem na wewnętrzny wybieg.
Otwarcie Słoniarni zbiega się w czasie ze startem kampanii wizerunkowej Poznania, promowanej nowym logo i hasłem: ”Poznań -miasto Know-how”. Termin ten, określający szczegółową wiedzę i umiejętności, które pozwalają na wykonanie czegoś w najbardziej profesjonalny i skuteczny sposób, najlepiej odzwierciedla charakter mieszkańców Poznania.
Za strategię komunikacji i jej realizację odpowiada agencja marketingu zintegrowanego TEQUILA\ Polska, działania PR prowadzi agencja Q&A Consulting wraz z Biurem Prasowym Urzędu Miasta Poznania.
Zaloguj się Logowanie