Niespełna miesiąc po konferencji prasowej, na której
Kolporter SA zapowiedział szeroką współpracę sklepu internetowego
kolporter.pl z serwisami społecznościowymi, na stronie
coczytac.pl została uruchomiona kolejna, już 26, wirtualna księgarnia należąca do największego dystrybutora prasy w Polsce.
Współpraca z
coczytac.pl to efekt wprowadzenia unikalnej na polskim rynku usługi
Extended Sites, oferowanej przez
Kolporter S.A. właścicielom portali i serwisów internetowych. Polega ona na darmowym uruchomieniu i obsłudze sklepu internetowego znajdującego się na stronie konkretnego portalu czy serwisu internetowego. Sklep oparty na technololii
kolporter.pl jest w pełni dostosowany graficznie do wyglądu serwisu macierzystego przez co wygląda jak jego integralna część.
– Bierzemy na siebie pełną obsługę logistyczną klientów sklepu internetowego i zapewniamy Biuro Obsługi Klienta. Całość rozwiązania e-commerce znajduje się na naszych serwerach i naszych łączach. Wszystkie oferowane produkty pochodzą ze sklepu kolporter.pl. –
mówi Robert Sołkiewicz, pełnomocnik zarządu ds. strategii i rozwoju e-biznesu Kolportera SA –
Udostępniamy portalom także narzędzia integracyjne i nowoczesne mechanizmy wyszukiwania oparte o silnik NetSprint e-Commerce. Dzięki temu można szybko i łatwo wykorzystać biznesowo strony WWW, które przed wdrożeniem oferowanego przez nas sklepu miały niekomercyjny charakter – dodaje.
Warto podkreślić, że
cocztac.pl jest drugim serwisem społecznościowym należącym do Jakuba Milewskiego, w którym funkcjonuje sklep internetowy oparty o technologię
kolporter.pl. Pierwszym był, umożliwiający wymianę książek, serwis
podaj.net, w którym sklep uruchomiono pod koniec września 2008 roku.
– W serwisie podaj.net obroty księgarni rosną, ale to nie jest dla mnie najważniejsze, traktuję ją jako dopełnienie jego oferty –
stwierdza Jakub Milewski. –
W coczytac.pl sytuacja jest inna. Ten serwis, od chwili jego uruchomienia, stanowi niejako nakładkę na księgarnię i od zawsze był projektowany tak, aby stanowić z nią całość. Zdecydowałem się na współpracę z kolporter.pl, bo jego propozycja umożliwiała łatwą komercjalizację serwisu bez konieczności ponoszenia kosztów – dodaje.
Przykład współpracy w tymi dwoma serwisami pokazuje możliwości usługi Extended Sites. Może ona stanowić tylko wartość dodaną dla serwisu i być źródłem treści lub być narzędziem generowania przychodów.
Z oferty
kolporter.pl korzystają zresztą nie tylko serwisy społecznościowe. Np. wydawnictwo G+J Polska posiada sklepy internetowe na pięciu portalach, pod szyldem wybranych marek G+J, m.in.
sklep.Gala.pl,
sklep.Kobieta.pl,
sklep.Focus.pl uruchomione w ramach usługi
Extended Sites. (red)
Zaloguj się Logowanie