Osobowość w karierze
Dostosowanie ścieżki kariery do typu osobowości to nowa tendencja na rynku pracy.
- Pracodawcy coraz częściej są świadomi, że odpowiednie wykształcenie i „twarde” kompetencje nie wystarczą, by pracownik odnalazł się na powierzonym mu stanowisku. Konkretne zadania wymagają konkretnych cech charakteru, czasem takich, których nie da się zmierzyć liczbą wpisów w CV czy certyfikatów – mówi Anna Macnar, Country Manager Universum Polska.
Z profilowania kariery pod kątem osobowości korzyści czerpią także sami pracownicy. Wybierając pracodawców i stanowiska adekwatne do swojego charakteru, zapewniają sobie komfort pracy, przede wszystkim psychiczny. Unikają też ryzyka, że postawione przed nimi zadania ich przerosną, albo przeciwnie – znudzą i rozczarują.
Siedem typów
Studenci uczestniczący w tegorocznej edycji badania Universum Student Survey – poza wskazaniem swoich idealnych pracodawców – wypowiadali się na temat preferencji w życiu zawodowym. Z ich odpowiedzi wyłania się siedem typów – profili osobowościowych kariery, uwzględniających to, co uznali w pracy za najważniejsze.
Profil polskiego studenta
Posród ponad 15 000 studentów, którzy wzięli udział w tegorocznej edycji badania Universum Student Survey, najwięcej jest reprezentantów profilu harmonijnego. Polscy studenci cenią sobie najbardziej work-life balance, nie chcą poświęcać się swojej pracy całkowicie, a jedynie oczekują, że zapewni im ona poczucie bezpieczeństwa.
Licznie reprezentowany wśród studentów jest także typ przedsiębiorczy oraz łowca,, co oznacza, że dużą wagę przykładają do innowacyjności firmy, w której podejmą zatrudnienie oraz do warunków materialnych, jakie im zapewni.
Wskazując swoich idealnych pracodawców polscy studenci, niezależnie od ich osobowościowego profilu, typowali podobne firmy. W czołówce, w różnej konfiguracji znalazły się między innymi: TVN, Google, Ernst&Young, L’Oréal, które zajmowały wysokie pozycje także w ogólnym rankingu. Pojawiły się też różnice. Studenci o profilu zdobywcy bardziej niż inni cenią firmę Unilever (3. miejsce), liderzy – Microsoft (3. miejsce), a idealiści – Empik (4. miejsce).
Zaloguj się Logowanie