Format wydruku wpływa na konkurencyjność firmy

Wyniki badania przeprowadzonego przez jednego z renomowanych psychologów behawioralnych w Europie wykazują, że w biznesie rozmiar ma duże znaczenie.

Na podstawie eksperymentów kontrolowanych, badających postrzeganie prezentujących się podczas przetargów firm oraz wpływu wykorzystywanych materiałów drukowanych okazało się, że format A3 może wpłynąć na przewagę konkurencyjną i spowodować, że nawet małe biznesy są postrzegane jako większe.

Firma Brother poprosiła profesora Richard’a Wiseman’a, aby przeprowadził w tym obszarze badania. Ich wyniki pokazują, że w momencie prezentowania oferty, klienci są o 18% bardziej skłonni kupić produkty lub usługi od dostawcy, który wykorzystuje materiały promocyjne w formacie A3. Gorzej postrzegane są firmy korzystające z wydruków A4 lub te, które pomijają tę formę prezentacji oferty.

Badanie wykazało, że firmy prezentujące materiały wizualizacyjne w formacie A3 są postrzegane w 21% jako odnoszące sukces na rynku, w 13% jako bardziej profesjonalne i w 12% jako większe niż wtedy, kiedy korzystają z wydruków A4.

Profesor Wiseman, który jest autorem kilku bestsellerów komentuje: „Rezultaty badania są bardzo ciekawe i sugerują, że ludzie kształtują swoją opinię na temat firmy w ciągu kilku sekund oglądania materiałów promocyjnych. Być może, nawet nie zdając sobie z tego sprawy, ludzie wiążą większe materiały drukowane z firmami odnoszącymi sukces rynkowy i jednocześnie są bardziej skłonni do podjęcia z nimi współpracy.”

W dzisiejszym środowisku ekonomicznym, mniejsze biznesy zaczynają zdawać sobie sprawę z większej opłacalności samodzielnego przygotowywania materiałów marketingowych oraz wydruków w większym formacie bez konieczności polegania na dostawcy zewnętrznym.

“Badanie wyraźnie pokazuje, że wykorzystanie w biznesie wydruków A3 może pomóc zrobić lepsze wrażenie. Ciekawy jest również fakt, że większe o 141%1 wydruki mogą spowodować, że dana firma będzie postrzegana przez potencjalnych klientów jako większa” powiedziała Agata Kamińska, CEE Marketing Manager w Brother Polska Sp. z o.o. „Rozwój technologii sprawił, że przystępne cenowo atramentowe wydruki A3 stały się osiągalne dla małych i średnich przedsiębiorstw. Oczywiście zawsze będzie zapotrzebowanie na materiały w standardowym formacie, jednak w momencie konkurowania z innymi firmami, format A3 może stanowić o przewadze”.

Zaloguj się Logowanie

Komentuj