Z kolei wszystkie przesłane do nas faksy możemy odbierać przez skrzynkę e-mail lub przez wirtualną konsolę faksów, dostępną przez internet. Korzystanie z wirtualnego faksu, oprócz wygody jego użytkowania, oznacza także spore oszczędności. Nie trzeba utrzymywać linii telefonicznej, inwestować w zakup drogich i zajmujących dużo miejsca urządzeń, ponosić kosztów eksploatacyjnych związanych z zakupem papieru czy tonerów. Łatwiej jest też archiwizować dokumenty. W każdej firmie może się również przydać opcja masowej wysyłki faksów, z możliwością ich personalizacji.
Kolejnym użytecznym rozwiązaniem jest Rejestrator rozmów, który także ma już swój wirtualny odpowiednik w postaci usługi VoIP. Pozwala ona na nagrywanie przychodzących i wychodzących połączeń telefonicznych, które następnie mogą być przechowywane na serwerze użytkownika lub też usługodawcy VoIP. Wirtualne rejestratory posiadają z reguły zaawansowane możliwości konfiguracji. Pozwalają np. określić, w jakich godzinach połączenia mają być nagrywane, z jakich numerów lub stref numeracyjnych.
Nagrywanie rozmów przydaje się zwłaszcza w działach obsługi klienta, ale nie tylko. Może też okazać się użyteczne w kontaktach z trudnymi klientami, którym zdarza się „nie pamiętać” wprowadzonych przez telefon ustaleń, co prowadzi do sytuacji konfliktowych. Dzięki nagraniom można je łatwo rozwiązać bądź – w sytuacjach kryzysowych – wykorzystać jako materiał dowodowy. Istotną korzyścią związaną z nagrywaniem rozmów telefonicznych jest również możliwość wychwytywania najgorszych i najlepszych praktyk w obsłudze klienta, a następnie wykorzystywania nagrań w celach szkoleniowych.
Tańszym, wirtualnym odpowiednikiem możemy także zastąpić urządzenia, które umożliwiają zorganizowanie w firmie call center. Stosowną usługę wystarczy jedynie aktywować w internetowym panelu klienta, by następnie zacząć tworzyć profesjonalny system obsługi klienta, realizowany przez grupę konsultantów. Osoby dzwoniące, w przypadku gdy wszyscy konsultanci prowadzą rozmowy, nie otrzymują sygnału zajętości, ale odgrywana jest im informacja o pozycji w kolejce albo też dowolny inny wcześniej określony komunikat. Z chwilą zakończenia rozmowy przez konsultanta, łączona jest do niego automatycznie pierwsza oczekująca osoba. Pozostałe są informowane o zmianie ich pozycji w kolejce. Możliwa jest też inna konfiguracja działania tej usługi, np. z określeniem maksymalnego czasu oczekiwania w kolejce.
Przedstawione usługi telekomunikacyjne to jedynie kilka przykładów z bardzo rozbudowanej oferty, jaką możemy znaleźć u operatorów VoIP. Dzięki tym właśnie usługom i niskim cenom za rozmowy, telefonia internetowa coraz wyraźniej wypiera tradycyjne telekomy z małych i średnich przedsiębiorstw.
– Wedle badania Atlantic-ACM na firmach w USA, aż 27 proc. z nich planuje w tym roku zmienić operatora na VoIP. Podobnie prognozuje także firma badawcza In-Stat, której zdaniem penetracja telefonii internetowej wśród amerykańskich firm wzrośnie z 33 proc. w 2009 roku do 79 proc. w 2013 roku.
W Polsce sytuacja wygląda podobnie. Wystarczy choćby popatrzeć na ostatni raport UKE, który wskazuje na 35 proc. wzrost rynku usług telekomunikacyjnych opartych na VoIP w 2009 roku w stosunku do roku 2008. Tradycyjni operatorzy w segmencie MSP są w wyraźnym odwrocie i raczej nie zanosi się na zmianę tego trendu, bo nie mają takiej elastyczności i dynamiki rozwoju technologii, jak usługodawcy VoIP – podsumowuje Jan Wyrwiński.
Strony: 1 2
Zaloguj się Logowanie