Filmy reklamowe – rozkład na czynniki pierwsze

film-reklamowy

Filmy reklamowe – rozkład na czynniki pierwsze

Produkcja filmu reklamowego to nie lada wyzwanie z uwagi na ilość czynników mających wpływ na efekt finalny. Nieco daleką, ale mimo wszystko dobrze obrazującą metaforą tego procesu jest… remont domu.

Tak jak w przypadku prac budowlanych musimy najpierw zastanowić się, jak ma wyglądać całość, jaki klimat mają mieć pomieszczenia – ciepły, nowoczesny, statyczny, dynamiczny, stylizowany itp. Podobnie jest w filmie. Dobrze wiedzieć, co widz ma czuć po obejrzeniu całości, jakie emocje powinny skierować go do działania. Zatem przemyślana i konkretna wizja na początek, a co dalej?

Jednym z głównych aktorów w naszej produkcji może zostać celebryta, którego możemy porównać do pięknej fornirowanej kuchni z marmurowym blatem i kaflami sprowadzanymi prosto od włoskich projektantów. Może być po prostu drogo… Niektórzy polscy lub zagraniczni aktorzy i prezenterzy za udział w filmie reklamowym mogą zażyczyć sobie sumy z sześcioma zerami… Można? Jasne, że tak, tylko czy naprawdę tego potrzebujemy?

Podobnie rzecz ma się z osprzętem, który wykorzystujemy na planie, czyli – w naszej remontowej konwencji – miejscem, gdzie kupujemy materiały. Popularne supermarkety budowlane mają wszystko, co potrzeba, ale nie wszyscy są zadowoleni z jakości produktów – chcą czegoś specjalnego. Czy zawsze się to sprawdza? Niekoniecznie – luksusowe materiały mogą okazać się niezbyt pasujące do naszych gustów i budżetów. A czasem nie widać różnicy. A skoro nie widać…

Ekipa budowlana, czyli najważniejszy punkt każdego remontu. Bez niej nawet najpiękniejszy marmur, ale źle przycięty, nie wzbudzi zachwytu, a wręcz przeciwnie. To właśnie doświadczona ekipa filmowa w osobie scenarzysty, reżysera, operatora kamery, oświetleniowców, dźwiękowców, wizażystek itp robi robotę. Bez nich prace nie idą w pożądanym kierunku, terminy się wydłużają, a efekt nie porywa.

To właśnie doświadczona agencja reklamowa, która specjalizuje się w produkcjach filmowych jest kluczowym elementem na każdym etapie tworzenia filmu reklamowego. W pierwszej fazie koncepcyjnej doradzi, podpowie, podeprze się badaniami, zachwyci pomysłem, nakieruje na ciekawe rozwiązania, następnie sprawnie przeprowadzi przez castingi, zdjęcia, wybór odpowiednich narzędzi. Potem pokieruje projektem do szczęśliwego zakończenia, czyli finalnej kolaudacji i publikacji dzieła. A zatem dom jak malowany – przemyślany, funkcjonalny, wygodny, ładny i – co najważniejsze – dopasowany do budżetu i możliwości firmy.

Autor: Citymind Visuals – citymind.pl

film-reklamowy

Zaloguj się Logowanie

Komentuj