Dolceta-edukacja na kliknięcie

Portal Dolceta zawiera ok. 2000 różnego rodzaju opracowań i 5600 interaktywnych quizów. W polskich szkołach w coraz większym stopniu do prowadzenia zajęć wykorzystywany jest Internet – portal Dolceta zawiera opracowane przez ekspertów i doświadczonych nauczycieli, gotowe scenariusze lekcji.

Edukacja konsumencka jest jednym z priorytetowych celów Unii Europejskiej. Znalazło to swój wyraz w Strategii Polityki Konsumenckiej UE przyjętej na lata 2007-2013, która zakłada dalsze wzmacnianie pozycji konsumentów, poprawę ich dobrobytu oraz zapewnienie ich skutecznej ochrony przed ryzykiem i zagrożeniami związanymi z dynamicznym i wielokierunkowym rozwojem rynku.

Realizacja tych założeń jest możliwa jedynie, gdy wszystkie państwa członkowskie Unii Europejskiej będą zainteresowane zapewnieniem swoim obywatelom odpowiedniego poziomu podstawowej edukacji konsumenckiej w kwestiach związanych z aktywnością konsumencką.

Dynamiczne zmiany zachodzące na rynku, rozwój technologii informacyjnych, złożone produkty i sposoby ich sprzedaży wymagają od konsumentów coraz większej wiedzy. Jest to szczególnie widoczne w zakresie usług finansowych, które stają się dla klienta coraz bardziej skomplikowane. Nigdy wcześniej tak szerokie grono konsumentów nie było zmuszone do korzystania na co dzień z różnego rodzaju usług i produktów finansowych.

Doświadczenia wskazują, że proces finansowej edukacji konsumenckiej powinien rozpoczynać się tak wcześnie, jak to tylko możliwe. Sprawą niezwykle istotną jest zapewnienie nauczycielom na wszystkich poziomach kształcenia, od szkoły podstawowej do uczelni wyższych, dostępu do wiedzy i możliwości włączenie edukacji finansowej do programu nauczania. Takie możliwości daje portal edukacyjny DOLCETA.

Portal powstał w wyniku współpracy wszystkich krajów Unii Europejskiej w ramach projektu Dolceta dotyczącego edukacji konsumenckiej on-line. W Polsce partnerem w projekcie i krajowym koordynatorem jest Szkoła Główna Handlowa, do współpracy zaproszono specjalistów z organizacji konsumenckich i nauczycielskich.

Eksperci europejscy wspólnie ustalają najważniejsze dla konsumentów zagadnienia i tworzą koncepcję określonych modułów tematycznych. Następnie w każdym z krajów członkowskich zostają opracowane poszczególne tematy dostosowane do warunkówprawnych oraz do potrzeb i praktycznych realiów ochrony konsumentów w danym kraju.

W Portalu, poza informacjami dla konsumentów, znajdują się różne sekcje dla nauczycieli, z których można bezpłatnie ściągnąć plany lekcji, interaktywne narzędzia edukacyjne oraz inne zasoby dotyczące edukacji konsumenckiej, edukacji dla zrównoważonego rozwoju, edukacji finansowej, itp.

Link do strony DOLCETA: http://www.dolceta.eu można bez żadnych opłat umieścić na stronach internetowych wszystkich zainteresowanych szkół, organizacji i instytucji!

Portal Dolceta jest wysoko oceniany przez Komisję Europejską i rozpowszechniany wśród konsumentów i nauczycieli we wszystkich krajach członkowskich Unii, w tym także w Polsce.

Zaloguj się Logowanie

Komentuj