- Budowanie wiarygodności firmy oraz jej relacje z otoczeniem to dziś obok kwestii finansowych istotny element kształtowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw – powiedział wiceminister gospodarki Rafał Baniak podczas konferencji nt. społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). Spotkanie odbyło się 21 czerwca 2010 r. na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego.
Wiceminister Baniak podkreślił, że CSR to dobrowolne działania biznesu angażujące przedsiębiorców w inicjatywy społeczne. – Dlatego Państwo powinno przede wszystkim występować w roli pośrednika między społeczeństwem a biznesem, oraz określać granice relacji między nimi – powiedział.
Wiceminister przypomniał również działania rządu wspierające rozwój CSR w Polsce. Wymienił m.in. powołanie Zespołu ds. Społecznej Odpowiedzialności Przedsiębiorstw. – Do jego głównych zadań należy szerzenie dobrych praktyk w obszarze CSR, a także tworzenie korzystnych warunków do dialogu między administracją, biznesem oraz partnerami społecznymi – dodał.
Z kolei Maciej Biernat z Wydziału Zarządzania UW podkreślił, że CSR należy postrzegać również przez pryzmat funkcjonującego prawa. – Nie trzeba tworzyć nowych przepisów, wystarczy jednak respektować wartości na których oparty jest np. nasz system konstytucyjny czyli poszanowanie praw i godności ludzkiej – podkreślił Biernat.
Doświadczenia w zakresie rozwiązań społecznie odpowiedzialnych przedstawiła Renata Juszkiewicz, Dyrektor Przedstawicielstwa METRO Group w Polsce. – Prowadzimy system szkoleń oraz programów profilaktycznych dla naszych pracowników. Wprowadziliśmy również projekty dla uczniów i studentów, np. Metro Edukacja czy Metro Student, aby zachęcić młodzież do współpracy z nami – dodała dyrektor Juszkiewicz.
/MG
Zaloguj się Logowanie