Asysta – nowa usługa oparta na standardach KSU

Już za kilka tygodni osoby prowadzące działalność gospodarczą, a także mali i średni przedsiębiorcy z całej Polski, będą mogli skorzystać z asysty – nowej usługi doradczej w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej.

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości ogłosiła właśnie konkurs na pilotażową realizację tej usługi, opartą na standardach Krajowego Systemu Usług. Pilotaż obejmie nawet do 1 000 przedsiębiorstw.

- Najtrudniejszym okresem prowadzenia działalności gospodarczej jest pierwsze 6 miesięcy. Dlatego celem naszego działania jest zwiększenie szansy na przetrwanie właśnie tego okresu – powiedziała Mariola Misztak-Kowalska, Dyrektor Departamentu Rozwoju Instytucji Otoczenia Biznesu w PARP.

Asysta w prowadzeniu działalności gospodarczej przeznaczona jest dla przedsiębiorców bez względu na wielkość w jakiej prowadzi działalność gospodarczą. Będzie to usługa częściowo odpłatna, składająca się z dwóch zasadniczych etapów.

Etap I – diagnoza potrzeb biznesowych – to identyfikacja problemów oraz potrzeb klienta związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, szczególnie w pierwszych 6 miesiącach. Identyfikacja ta polegać będzie na przeprowadzeniu szczegółowego wywiadu z klientem, analizy dokumentów oraz wskazaniu metod rozwiązania zdiagnozowanych potrzeb.

Etap II to wsparcie doradcze w zakresie zidentyfikowanych w etapie I potrzeb, zgodniez ustaloną ścieżką postępowania.

Po przeprowadzonej diagnozie potrzeb biznesowych, zostanie podpisana umowa z klientem na świadczenie usługi asysty w prowadzeniu działalności gospodarczej.

W ramach realizacji usługi, analizie poddane zostaną następujące obszary działalności firmy:

- spełnianie wymogów formalno-prawnych dotyczących prowadzenia działalności gospodarczej (wywiązywanie się z podstawowych obowiązków przedsiębiorcy, w tym składanie dokumentów do ZUS i Urzędu Skarbowego);

- marketing przedsiębiorstwa (przygotowanie strategii marketingowej, analizy SWOT, analizy wpływu czynników zewnętrznych i wewnętrznych na pozycję strategiczną firmy itp.);

- organizacja przedsiębiorstwa (organizacja pracy, zarządzanie czasem, dobór personelu, podział obowiązków i odpowiedzialności itp.);

- finanse przedsiębiorstwa (opracowanie kosztorysu przedsięwzięcia, zarządzanie kapitałem obrotowym, pozyskiwanie źródeł finansowania, postępowanie w przypadku zagrożenia „zatorem płatniczym”, wypowiedzenie umowy kredytowej przez bank itd.).

Po etapie pilotażowym, jeśli usługa zainteresuje przedsiębiorców, będzie mogła być świadczona jako kolejna usługa systemowa Krajowego Systemu Usług przez Punkty Konsultacyjne KSU.

Zaloguj się Logowanie

Komentuj