Alians CEMS przyjmuje 6 nowych członków z 4 kontynentów i ogłasza nowy plan strategiczny

Alians CEMS podkreślił swój światowy wymiar podczas dorocznej konferencji, która odbyła się w Paryżu w dniach od 27-29 listopada w obecności rektorów i dyrektorów 23 prestiżowych światowych uczelni. Podczas konferencji zorganizowanej przez HEC, w której uczestniczyło ponad 2700 osób, został przedstawiony nowy plan strategiczny aliansu, ratyfikowano członkostwo 6 szkół z 4 kontynentów oraz 4 partnerów korporacyjnych.


Mandat Profesora Bernarda Ramanantsoa (Dziekana HEC), jako Przewodniczącego CEMS, został przedłużony na kolejne 2 lata. Ponadto odsłonięte zostało nowe logo CEMS, podkreślające globalną strategię związku.


Nowa misja, nowa strategia
Po raz pierwszy od 20 lat, doroczna konferencja CEMS odbyła się w obecności 23 rektorów i dyrektorów uczelni członkowskich. Ich uwaga skupiła się na profilach menedżerów zarządzających, jakich będą poszukiwać przedsiębiorstwa w następnych dekadach, podjęto także decyzje dotyczące kompetencji jakie należy rozwijać u przyszłych absolwentów w kontekście wielokulturowym. Zarząd CEMS, w którego skład wchodzą przedstawiciele uczelni i partnerskich korporacji, przyjął nową misję i nową strategię aliansu. Bernard Ramanantsoa, ponownie wybrany na Przewodniczącego CEMS, deklaruje: „CEMS jest inkarnacją sukcesu światowego sojuszu między uczelniami i międzynarodowymi korporacjami. CEMS stworzył nowy model edukacyjny dla świata bez granic i naprawdę międzynarodowych studentów.”
 
Prestiżowe instytucje akademickie i partnerzy korporacyjni dołączają do CEMS
6 nowych uczelni z 5 kontynentów zostało pełnoprawnymi członkami CEMS. Wszystkie te uczelnie to najwyższej klasy instytucje akademickie z dziedziny Biznesu, Ekonomii i Zarządzania. Reprezentują 4 kontynenty: Uniwersytet w Sydney (Australia), Fundacja Getulio Vargas (Brazylia), EGADE-Tec de Monterrey (Meksyk), Universytet Nova w Lizbonie (Portugalia), Uniwersytet w St. Petersburgu (Rosja) oraz NUS Business School (Singapur).
 
Już wcześniej imponująca lista partnerów korporacyjnych CEMS powiększyła się o 4 nowych członków: międzynarodową firmę inżynieryjną ABB, portugalski bank handlowy Millenium BCP, portugalską spółkę energetyczną EDP oraz Reckitt Benckiser, światowego lidera w branży artykułów gospodarstwa domowego, zdrowia i higieny osobistej. Całkowita liczba partnerów korporacyjnych wzrosła do 60, wzmacniając jeszcze więzi między światem biznesu i edukacją na najwyższym poziomie w ramach CEMS.
 
Wizerunek marki zgodny z globalną strategią
Nowe logo i wizerunek marki CEMS, które zostały po raz pierwszy przedstawione na kornferencji, ilustrują przejście od europejskiej identyfikacji aliansu do strategii globalnej. Baseline potwierdza nowy statut CEMS: „the Global Alliance in Management Education” i zastępuje dawną nazwę: „The Community of European Management Schools”.
 
Konferencja 2008 była wyjątkowa z jeszcze jednego powodu – zbiegła się w czasie z 20-tą rocznicą utworzenia CEMS. Uczczono prekursorów którzy podjęli kroki do stworzenia CEMS 2 grudnia 1988 r.: Profesorów Jean-Paula Larçona (HEC Paryż) i Güntera Siebena (Uniwersytet w Kolonii). Wraz z obecnymi rektorami, wręczyli oni dyplomy CEMS tegorocznym absolwentom Master in International Management. (red)

Zaloguj się Logowanie

Komentuj