7,5 mln zł na e-learning na Uniwersytecie Opolskim

Uniwersytet Opolski dostanie ponad 7,5 mln zł na zrealizowanie dużego projektu informatycznego. Dzięki temu studenci będą mogli korzystać z e-learningu – nauczania na odległość z wykorzystaniem technik komputerowych i internetu.

E-learning, czyli kształcenie na odległość. Nie wychodzimy z domu, a studiujemy, mówiąc zupełnie obrazowo" – wyjaśnił w rozmowie z PAP prorektor Uniwersytetu Opolskiego ds. kształcenia i studentów, prof. Marek Grochalski.

Pieniądze na realizację projektu pochodzą z Regionalnego Planu Operacyjnego woj. opolskiego. Zostaną przeznaczone na modernizację i budowę sieci informatycznej oraz zakup sprzętu i oprogramowania. Projekt – wart w całości prawie 9 mln zł – ma zostać zrealizowany w ciągu dwóch lat.

"Umowa na dofinansowanie została już podpisana. E-learning jest jednym z najważniejszych jej elementów, ale projekt jest szerszy – zakłada totalną informatyzację naszej uczelni" – powiedział Grochalski.

Dodał, że sami naukowcy – wykładowcy opolskiego uniwersytetu – będą musieli wiele się nauczyć, aby w pełni wykorzystać możliwości zdalnego nauczania. "Musimy się nauczyć posługiwania się tym narzędziem – tak pisać informacje, żeby je do komputerów włożyć i żeby studenci mogli z nich korzystać" – zaznaczył rektor.

E-learning nie zastąpi tradycyjnego kształcenia, ale wzbogaci ofertę opolskiego uniwersytetu. "To nie jest narzędzie dla leniwych, tylko sposób wzbogacenia edukacji. Mamy XXI wiek, a już XX różnił się w tym względzie od średniowiecza. Każdy następny wiek będzie miał swoją ofertę edukacyjną. Dziś to jest e-learning" – ocenił Grochalski.

Po zrealizowaniu projektu możliwe będzie też zdawanie egzaminów – w formie testowej – bez wychodzenia z domu. "Są sposoby, żeby taki egzamin odzwierciedlał rzeczywistą wiedzę studenta. Jest określony czas na odpowiedź, na kliknięcie, potem – po tym czasie – pytanie i możliwość odpowiedzi znika" – tłumaczył rektor.

Przed złożeniem wniosku o dofinansowanie projektu uczelnia musiała przeprowadzić szczegółową inwentaryzację swojej bazy informatycznej. "Wyszło nam, że mamy sporo, ale bardzo nierówno, jeśli chodzi o budynki. Są takie, za które nie musimy się wstydzić, ale są i gorsze. Teraz wyrównamy to wszystko do wyższego poziomu" – zapowiedział rektor.

/www.naukawpolsce.pap.pl

Zaloguj się Logowanie

Komentuj