Nowy sterownik w wersji beta dla procesorów grafiki Chrome 500

S3 Graphics opublikowała dziś wersję beta sterownika do najnowszej wersji API OpenGL 3.0 umożliwiającego wykorzystanie otwartego standardu 3D opracowanego przez Khronos Group w nowej serii programowych procesorów grafiki Chrome 500. Umożliwia to programistom rozpoczęcie prac nad oprogramowaniem OpenGL 3.0 dla sprzętu S3 Graphics z wykorzystaniem najnowszego sterownika w wersji beta oraz

języka jednostek cieniowania GLSL 1.3 w systemach Windows XP i Vista. Sterowniki pozwalają w pełni wykorzystać API OpenGL 3.0, umożliwiając programistom ulepszenie aplikacji i pełne wykorzystanie możliwości sprzętowych procesorów Chrome 500 do realistycznego renderingu 3D. Nowe funkcje w OpenGL 3.0 to nowa wersja języka jednostek cieniowania GLSL, obiekty siatki wierzchołków, 32-bitowe tekstury FP, cztery nowe metody kompresji tekstur, rendering/blending sRGB oraz ulepszenia wydajności dla warunkowego renderingu z bardzo wydajnym indeksowaniem siatek.
 
“S3 Graphics z dumą uczestniczy w pracach Khronos Group i OpenGL Architecture Review Board (ARB). Naszym celem jest dostarczanie na rynek najnowocześniejszej grafiki, w pełni zgodnej z wymogami standardu OpenGL standard,” powiedział Yanjun Zhang, dyrektor ds. oprogramowania Linux w S3 Graphics. “Grupa naszych partnerów i klientów stale się powiększa, dlatego społeczność OpenGL może być pewna, że sprzęt i oprogramowanie S3 Graphics są przygotowane do wykorzystania nowych funkcji OpenGL 3.0 w nowych aplikacjach.”
 
S3 Graphics oferuje zaawansowaną linię oddzielnych procesorów grafiki w serii Chrome 400 i Chrome 500, zapewniających najlepsze wrażenia w grafice dwu- i trójwymiarowej. Akceleracja oferowana przez procesory Chrome Series w aplikacjach OpenGL 3.0 znajduje zastosowanie w grach, komputerowo wspomaganym projektowaniu, stacjach roboczych oraz innych, zbliżonych obszarach w segmencie PC i stacji roboczych. Najnowszy sterownik beta OpenGL 3.0 jest dostępny pod adresem:

Najnowsza architektura grafiki S3 Graphics obsługuje zarówno OpenGL 3.0 jak i DirectX 10.1. W skład rozwiązań wchodzi silnik ChromotionHD™ umożliwiający odtwarzanie najnowszych standardów HD z funkcją obrazu w obrazie, obsługę płyt Blu-ray i sprzętową akcelerację formatów H.264, MPEG-2, VC-1, WMV-HD i AVS. Procesory Chrome 500 integrują najnowsze rozwiązania z zakresu audio i wyświetlania, w tym DisplayPort z HDCP, HDMI z HDCP, dual-link DVI z HDCP i dwukanałowy LVDS. GPU sprzętowo obsługuje również kontrolery dźwięku przestrzennego Dolby 7.1 i HD Audio.
 
Standard OpenGL jest zarządzany przez konsorcjum firm związanych z branżą graficzną w ramach Khronos Group, która promuję grafikę jako najważniejszy element multimediów. Specyfikacja OpenGL oferuje programistom zestaw instrukcji 2D/3D służących do sprzętowej akceleracji grafiki, renderingu i efektów specjalnych za pośrednictwem w pełni programowanej jednostki cieniującej GPU. Standard OpenGL jest najszerzej stosowanym API graficznym, funkcjonującym na szerokim wachlarzu platform sprzętowych i obsługującym popularne systemy operacyjne takie jak Windows® i Linux. (red)

Zaloguj się Logowanie

Komentuj