25 marca 2009 roku, na forum dyskusyjnym towarzyszącym targom ŚWIATŁO 2009 dojdzie do przełomowego spotkania przedstawicieli supermarketów w Polsce. Będą dyskutować na temat roli sklepów wielkopowierzchniowych w promowaniu zachowań zakupowych i proekologicznych. Impulsem do debaty jest zbliżający się termin wprowadzenia w życie nowych dyrektyw Unii Europejskiej odnośnie sprzętu elektrycznego i oświetleniowego.
25 marca 2009 roku w warszawskim Centrum Expo XXI odbędzie się debata pod tytułem „Rola wielkopowierzchniowych marketów w kreowaniu rynku oświetleniowego i elektrotechnicznego oraz w kreowaniu potrzeb oszczędzania energii elektrycznej i postaw proekologicznych wśród konsumentów”. Wezmą w niej udział przedstawiciele supermarketów, producentów i organizacji producenckich, a także reprezentanci instytucji i organów państwowych, organizacji konsumenckich oraz mediów. Wprowadzeniem do dyskusji będzie wystąpienie niezależnych ekspertów, którzy zajmują się badaniem roli supermarketów w kreowaniu rynku w Polsce.
Tematyka panelu zainspirowana jest przez regulacje zatwierdzone niedawno przez Unię Europejską. Wprowadzają one ogromne zmiany w zakresie wymagań dla sprzętu elektrycznego i oświetleniowego ze względu na dbałość o ekologię i oszczędność energii. Wiąże się to między innymi z takimi rewolucyjnymi wydarzeniami jak wycofanie z rynku, powszechnie stosowanych tradycyjnych żarówek.
Mimo, że proces wymiany żarówek na energooszczędne świetlówki rozpocznie się już od września 2009 i dotyczyć będzie milionów polskich konsumentów, tematowi temu nie poświęca się wiele uwagi. Organizatorzy forum mają nadzieję, że poprzez spotkanie głównych dystrybutorów sprzętu oświetleniowego i elektrotechnicznego oraz przedstawicieli organizacji mających wpływ na kreowanie postaw konsumentów uda się wypracować model komunikacji ze społeczeństwem oraz stworzyć koncepcję promocji nowych, ekologicznych, choć droższych, towarów. Więcej informacji na temat Forum na stronach www.lightfair.pl i
www.pzpo.pl (red)
Zaloguj się Logowanie