Prezydent podpisał nowelizację ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, która wprowadza tzw. punkty kontaktowe dla administracji i klientów – podała na swojej stronie internetowej Kancelaria Prezydenta.
Zadaniem punktu kontaktowego dla administracji będzie udzielanie informacji państwom członkowskim UE i Komisji Europejskiej o rozstrzygnięciach administracyjnych i sądowych dotyczących usług świadczonych drogą elektroniczną.
Z kolei punkt kontaktowy dla usługodawców i klientów zajmie się udzielaniem informacji na temat ich praw, obowiązków oraz procedur reklamacyjnych.
Punkt kontaktowy dla administracji zostanie utworzony w Ministerstwie Gospodarki, a punkt kontaktowy dla usługodawców i usługobiorców prowadzony będzie przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości.
Nowelizacja ustawy zmienia m.in. definicję świadczenia usług drogą elektroniczną, zgodnie z którą takie usługi świadczy się za wynagrodzeniem. Wdraża też do krajowego porządku prawnego postanowienia dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady UE o handlu elektronicznym. (PAP) luo/ je/ mhr/
Zaloguj się Logowanie