Firma Cisco przedstawiła wyniki badania Visual Networking Index, w ramach którego oceniano wpływ oglądania materiałów wideo w Internecie i zastosowanie innych mediów społecznych na zaangażowanie Amerykanów w politykę. Sponsorowane przez Cisco badanie zostało przeprowadzone przez Compete.
Wyniki pokazały, że
materiały wideo dostępne w Internecie odgrywają coraz większą rolę jako źródło informacji o kampanii prezydenckiej w Stanach Zjednoczonych. Przeprowadzone badanie jest pierwszym projektem w ramach inicjatywy Cisco® Visual Networking Index (VNI) Pulse, w ramach której firma Cisco będzie prezentować ilościowe informacje dotyczące zachowania konsumentów w sieci uzyskiwane w drodze bezpośredniego zbierania danych. Kilka miesięcy temu przedstawiono inicjatywę Cisco VNI Forecast, której celem jest prezentowanie prognoz wzrostu wykorzystania sieci IP na całym świecie opracowywanych na podstawie analiz własnych Cisco oraz prognoz niezależnych analityków.
W ubiegłym miesiącu przeprowadzona została ankieta, która objęła przeszło 1800 obywateli Stanów Zjednoczonych uprawnionych do głosowania. Każdy uczestnik wskazywał swoje preferencje polityczne: demokraci, republikanie, kandydaci niezależni lub brak preferencji. Poniżej przedstawiamy część najważniejszych ustaleń:
- Od roku 2004 liczba odwiedzin popularnych serwisów z materiałami wideo wzrosła pięciokrotnie
- 62 procent respondentów wskazało Internet jako regularne źródło informacji i relacji
z przebiegu kampanii prezydenckiej w 2008 r. Lepszy wynik osiągnęła jedynie telewizja (82 procent respondentów).
- Około 30 procent osób uprawnionych do głosowania oglądało w Internecie relacje z wydarzeń mających miejsce w trakcie kampanii. 75 procent tych osób odniosło wrażenie, że dzięki oglądaniu materiałów wideo w Internecie mogli lepiej monitorować przebieg wydarzeń.
- Przy poszukiwaniu materiałów wideo w Internecie zwolennicy demokratów częściej korzystają z tradycyjnych serwisów informacyjnych i serwisów społecznościowych. Zwolennicy republikanów częściej od swoich politycznych przeciwników wykorzystują
w tym celu wyszukiwarki.
- Osoby oglądające materiały wideo dotyczące aktualnej kampanii w Internecie sprawiają wrażenie bardziej zaangażowanych w jej przebieg od osób zwracających się ku telewizji. 62 procent osób oglądających materiały wideo w Internecie na bieżąco śledzi najnowsze informacje. W przypadku osób oglądających telewizję jest to tylko 37 procent. 68 internautów oglądało relację z konwencji obu partii. W przypadku telewidzów odsetek ten wyniósł jedynie 47 procent.
„Materiały wideo w Internecie wyraźnie odgrywają coraz ważniejszą rolę w sposobie, w jaki Amerykanie zdobywają informacje na temat polityki i wyrażają swoje opinie” — powiedział Ken Wirt, wiceprezes Cisco ds. marketingu konsumenckiego. „Wybory prezydenckie w roku 2008 przyciągnęły uwagę całych Stanów Zjednoczonych, a Internet jest bardzo efektywnym narzędziem do poszukiwania informacji, dokonywania świadomych wyborów i dzielenia się swoimi opiniami
z innymi Amerykanami”.
Inne wyniki badania politycznego Cisco VNI Pulse, w tym wyniki przedstawione w podziale na płeć, grupę wiekową, poziom dochodów i preferencje polityczne, można znaleźć pod adresem
http://www.cisco.com/go/vni. W nadchodzącym roku Cisco będzie przeprowadzać dalsze badania w ramach inicjatywy Cisco VNI Pulse, aby lepiej poznać zachowania i skłonności konsumentów odnośnie do oglądania materiałów wideo w skali całego świata. (red)
Zaloguj się Logowanie